سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نایب رئیس خانه احزاب: اقدام دولت قبل در خرید اوراق بهادار آمریکایی باید پی گیری شود


 نایب رئیس خانه احزاب: اقدام دولت قبل در خرید اوراق بهادار آمریکایی باید پی گیری شود ایرنا/ نایب رئیس خانه احزاب ایران با بیان اینکه عملکرد دولت قبل در خرید دو میلیارد دلار اوراق بهادار جای سوال دارد و باید پیگیری شود گفت: چگونه در دولت قبل بی احتیاطی می شود و با کشور متخاصمی ارتباط سرمایه ای برقرار می شود و این رویکرد جای سوال دارد.

قدرتعلی حشمتیان در گفت و گو با ایرنا افزود: چرا در دولت گذشته این موضوع برای مردم گفته نشد؛ دولت فعلی نیز باید این موضوع را زودتر پیگیری می کرد.
عضو هیات رئیسه کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای سلامی اظهار داشت: مقصر اصلی پرونده مسدود شدن 2 میلیارد دلار دارایی های ایران دولت احمدی نژاد است و البته این دولت نیز باید اطلاع رسانی لازم را دو سال قبل انجام می داد؛ متاسفانه فسادهایی که در دولت قبل شکل گرفته در تاریخ بی سابقه است و باید مورد توجه قرار گیرد.
حشمتیان همچنین موضوع مسدود شدن 2 میلیارد دلار را جدای از بحث برجام دانست و تاکید کرد: برجام مسئله ای هسته ای بوده و این موضوع بحثی حقوقی است که دادگاههای کشورمان باید به آن وارد شوند.
وی ادامه داد: برجام موضوع توافق هسته ای است و این پول مسدود شده نوعی غارت است که باید به کشور برگشت داده شود و در این میان قوه قضاییه می تواند نقش مثبتی را ایفا کند؛این قوه می تواند از طریق دادگاههای بین المللی و جهانی اقدام لازم را ترتیب دهد .
این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: قوای 3 گانه می توانند برای احقاق حق مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران و روشن شدن این موضوع وارد شوند و به احقاق حق بپردازند؛ البته وزارت امور خارجه نیز نقش بسزایی خواهد داشت و تلاش های لازم در حال انجام است.
دیوان عالی آمریکا چهارشنبه هفته گذشته (اول اردیبهشت ماه) حکم داد که حدود 2 میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران باید برای پرداخت غرامت به خانواده های نظامیان آمریکایی کشته شده در حملات سال 1983 به پایگاه نیروهای تفنگداران دریایی آمریکا در بیروت برداشت شود.
ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی نیز پیشتر درباره روند توقیف بیش از 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران گفته است : متاسفانه در دولت گذشته، هنگام خرید اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری‌های دلاری، سهل‌انگاری‌ شده و دقت کافی و احتیاط های لازم صورت نگرفته است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
نخستین نشست خبری رئیس جدید سازمان بورس اوراق بهادار