عربستان: خروج روس‌ها از سوریه به خودشان مربوط است


مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که نیروهای زمینی عربستان با داعش در سوریه خواهند جنگید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد عسیری، مشاور وزیر دفاع عربستان سعودی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا عربستان در تصمیم خود برای اعزام نیروهای زمینی‌اش به سوریه پس از خروج بیشتر نیروهای روسی از سوریه تجدیدنظر خواهد کرد یا خیر، گفت: این تصمیم ما ارتباطی با عقب نشینی روسیه ندارد ما گفتیم که نیروهایی که به سوریه در چارچوب ائتلاف بین‌المللی می‌روند با هدف "مبارزه با داعش" به سوریه اعزام می‌شوند.

وی تاکید کرد: ما ارتباطی با حضور نیروهای روسی در سوریه نداریم.

عسیری با بیان این که زمان اعزام هرگونه نیروی زمینی به سوریه در چارچوب ائتلاف بین‌المللی هنوز تعیین نشده است، گفت که این طرف آمریکایی است که رهبری این ائتلاف را برعهده دارد و آمریکاست که زمان عملیات را تعیین می‌کند.

این مقام سعودی در خصوص تصمیم روسیه برای خارج کردن نیروهای خود از سوریه پاسخی در این خصوص ارائه نداد و گفت: عربستان از هرگام مثبت برای حل بحران سوریه حمایت می‌کند.

عسیری گفت: ما در مورد این تصمیم اظهار نظر نخواهیم کرد این مساله مربوط به روسیه است، روسیه همانطور که خواست نیروهایش را از سوریه خارج کرد اما ما از هرگونه گام مثبتی برای حفظ جان مردم سوریه و بازگشت امنیت و ثبات به سوریه حمایت می‌کنیم و این مهم‌ترین مساله است.

وی گفت: عربستان در مورد اقدامات و نه گفته‌ها داوری می‌کند و از هر گامی که این امکان را بوجود آورد تا مردم سوریه به حقوق خود دست یابند، حمایت می‌کند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
خروج دیدنی نویر در بازی با الهلال عربستان