سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معرفی بازی/ پیش‌نمایش بازی Total War: Warhammer


مجله سخت افزار/ سال گذشته هواداران فانتزی‌های حماسی، شاهد پایان یافتن سه‌گانه هابیت در دنیای سینما بودند. بی‌شک یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های این فیلم صف‌آرایی ارتش دو رف‌ها، الف‌ها و او رک‌ها در برابر یکدیگر و درگیری خونین و نفس‌گیرشان در میدان اصلی جنگ یعنی کوهستان تنها بود. شاید بسیاری از هواداران دنیای بازی‌های کامپیوتری با دیدن این رویارویی حماسی، بارها در دل خود آرزو کرده باشند که ای‌کاش می‌توانستند چنین نبرد پرتنش و نفس‌گیری را با همین مقیاس عظیم، در قالب یک بازی کامپیوتری تجربه کنند. خبر خوب برای این دسته از افراد این است که آنها به‌زودی می‌توانند آرزوی خود را در شمایل بازی جدید Total War: Warhammer تحقق‌یافته ببینند.

2 پادشاه در یک اقلیم
مشاهده دو نام Total War و Warhammer در کنار یکدیگر تا چند سال پیش تصوری غیرممکن می‌نمود؛ اما اکنون سیبی که به هوا پرتاب‌شده بود، هزاران چرخ خورده و رسیدن این خبر که علاقه مندان عناوین استراتژی می‌توانند این دو نام آشنا در سبک مذکور را به‌زودی در قالب یک محصول کنار هم ببینند، چندان هم غیرمنتظره جلوه نمی‌کند. هر چه باشد با ورشکست شدن شرکت THQ و به حراج رفتن دارایی‌هایش، امتیاز بهره‌وری از دنیای بی‌کران Warhammer (از جمله سری خوش‌ساخت و بسیار پرطرفدار Warhammer 4K) و همچنین امکان همکاری انحصاری با استودیو کار بلد Relic در اختیار شرکت Sega قرار گرفت. در واقع پس از این دادوستد بود که بسیاری از ناظران، شرکت سگا را غول جدید سبک استراتژی در دنیای بازی‌های کامپیوتری قلمداد کردند و باید گفت که کاملا هم حق داشتند. چرا که سگا پیش از تصاحب استودیو Relic و چنگ زدن بر آثار استخوان‌دارش، امتیاز همکاری اختصاصی با استودیو Creative Assembly (سازندگان خوشنام سری توتال وار) را نیز در دست داشت، بنابراین چندان دور از ذهن نبود که علاقه مندان سبک استراتژی بتوانند روزی تلفیق این دو دنیای پرجاذبه و قدیمی یعنی دنیای پیچیده توتال وار و جهان پرآشوب و هیجان‌انگیز وارهمر را در یک بازی واحد به نظاره بنشینند؛ و لازم به تکرار نیست که زمان آن اتفاق بالاخره فرا رسیده است.

گروه صورت سبزها شامل طیف وسیعی از هیولاهای دنیای فانتزی نظیر اورک ها، ترول ها، گابلین ها، غول‌ها و حتی اژدهایان می‌شوند. در سمت راست تصویر یک ترول پتک به دست را مشاهده می‌کنید که علاوه بر قابلیت تهاجمی بالا، امکان پاشیدن اسید را نیز روی دشمنان خود دارد. در سمت چپ نیز یک غول را می‌بینید که در واقع یکی از قدرتمندترین واحدهای گروه صورت سبزها در این بازی محسوب می‌شود.

4 دنیا، 4 ارتش
اگرچه استودیو Relic هم می‌توانست کاندیدای بسیار خوبی برای ساخت این نسخه جدید از دنیای وارهمر باشد، اما نباید فراموش کرد که این بازی جدید، Total War: Warhammer نام دارد و بی‌هیچ تردیدی جزو سری توتال وار طبقه‌بندی می‌شود؛ بنابراین جز اعضای استودیو Creative Assembly گروه دیگری نمی‌توانست به شایستگی از پس طراحی گیم پلی آن بر بیاید. اگرچه داستان و شخصیت‌های این بازی تمام و کمال به دنیای وارهمر تعلق دارند، اما گیم پلی این اثر مانند تمامی نسخه‌های پیشین سری توتال وار در سبک استراتژی نوبتی طراحی شده و کم‌وبیش از همان سبک و سیاق آخرین نسخه‌های سری توتال وار خصوصا Rome 2 پیروی می‌کند. با این حال وقتی صحبت از دنیای وارهمر به میان می‌آید، تصور پناه بردن به دیپلماسی، ساخت‌وساز و همچنین ایجاد روابط دو یا چندجانبه در ساختار این اثر کمی سخت جلوه می‌کند. شاید از همین رو است که اعضای استودیو کریتیو اسمبلی در بازی توتال وار: وارهمر، کمی از آن ساختار استاندارد عناوین قبلی سری فاصله گرفته و اندکی فتیله نبردها را در این نسخه از بازی بالا کشیده‌اند. به هر حال وقتی شما چهار گروه بسیار جذاب از دنیای فانتزی را با توانایی‌های فوق‌العاده در کنار یکدیگر جمع کرده باشید، واقعا حیف است که نخواهید این توانایی‌ها را در میدان مبارزه به بوته آزمایش بگذارید. از همین رو بخش مهم و قابل‌توجهی از گیم پلی بازی توتال وار: وارهمر در میدان‌های مبارزه سپری خواهد شد، اما این هرگز به آن معنا نیست که شما به‌هیچ‌وجه قابلیت استفاده از دیپلماسی و استراتژی‌های مسالمت‌جویانه را در طول این بازی نخواهید داشت. چرا که مانند نسخه‌های پیشین سری توتال وار، بهره‌گیری از استراتژی‌های هوشمندانه در امر سیاست همچنان در بازی وجود خواهد داشت و تنها درصد این ویژگی‌هاست که در مورد گروه‌های حاضر در این بازی متفاوت خواهد بود (به‌عنوان مثال اورک ها تنها اهل جنگند و با ظرایف دیپلماسی میانه چندانی ندارند). در بازی توتال وار: وارهمر، چهار گروه مختلف حضور دارند که عبارتند از: نیروهای امپراتوری (Empire)، صورت سبزها (Greenskins)، دورف ها (Dwarfs) و نجیب زادگان خون‌آشام (Vampire Counts). هرکدام از این چهار گروه، کمپین داستانی مربوط به خود را دارا هستند و از آنجا که ویژگی‌های ساختاری این گروه‌ها با یکدیگر متفاوت است، با انتخاب هر کدام از آنها می‌توانید یک بازی کاملا جدید را تجربه کنید. از این رو گیم پلی بازی توتال وار: وارهمر، بسیار غنی و مفصل خواهد بود و ارزش تکرار بازی با توجه به گروه‌های چهار گانه موجود در آن فوق العاده بالاتر خواهد رفت.

به یمن وجود شیردال ها و اژدهایان در دو گروه انسان‌ها و صورت سبزها و همچنین حضور واحدهای پروازی ویژه‌ای در گروه دورف ها، هواداران سری توتال وار برای نخستین بار می‌توانند نبردهای هوایی را نیز در این نسخه تجربه کنند.

گذر از واقعیت به خیال
تا پیش از بازی توتال وار: وارهمر، داستان تمامی نسخه‌های پیشین سری توتال وار در دنیایی واقعی می‌گذشت و روایت‌های مربوط به آن در برهه ای تاریخی به وقوع می‌پیوست؛ اما ورود به دنیای فانتزی وارهمر موجب شده تا برای نخستین بار شاهد فاصله گرفتن تم اصلی دنیای توتال وار از واقعیت گرایی و غلتیدنش به سمت ویژگی‌های فانتزی باشیم. از همین رو برخلاف نسخه‌های پیشین، استفاده از جادو نقش مهمی را در گیم پلی این بازی ایفا خواهد کرد. در تمام چهار گروه ذکر شده در سطور بالا شما واحدهایی را در اختیار خواهید داشت که قابلیت استفاده از جادو را در میدان مبارزه دارا هستند. در واقع این واحدها بیشتر به‌عنوان واحدهای حمایتی در طول بازی محسوب می‌شوند و این‌گونه نیست که شما بتوانید به کمک جادوگرهای ارتش خود زمین و زمان را به هم بریزید. به عبارت ساده‌تر در طول نبردهای نفس‌گیر این بازی شما باید تاکتیک‌های مبارزاتی خود را به گونه‌ای ترتیب ببینید که جادوگرها همواره توسط رسته‌های قدرتمند پیاده‌نظام همراهی شوند. چرا که در غیر این صورت این گروه ضعیف در تاکتیک‌های دفاعی، در میدان نبرد کاملا آسیب‌پذیر باقی می‌ماند و اگر حریفان تان آنها را در گوشه‌ای تنها به دام بیندازند، به‌راحتی می‌توانند سلاخی‌شان کنند. تاکنون سه نوع جادوی مختلف در طی نمایش‌های این بازی مشاهده‌شده‌اند که همگی آنها بسیار هیجان‌انگیز و چشم‌نواز جلوه می‌کنند. به‌عنوان مثال جادوی Course of The Bad Moon که به گروه صورت سبزها (و گابلین های جادوگر) تعلق دارد، با ظاهر کردن جسمی کروی و زهرآلود، قادر است رسته‌ای کامل از گروهان ارتش حریف را در یک‌چشم به هم زدن زمین‌گیر کند یا با به‌کارگیری جادوی Foot of Gork یکی از خدایان اورک ها یعنی گورک در میدان نبرد ظاهر شده و با لگد سهمگین خود سازه‌ها و واحدهای زرهی گروه مقابل را در یک چشم برهم زدن نابود می‌سازد؛ اما شاید هیجان‌انگیزتر از دو مورد مذکور، جادوی مربوط به گروه امپراتوری یعنی Comet of Casandora باشد که طی اجرای آن، شاهد برخورد ستاره‌ای دنباله‌دار به میدان مبارزه و در خاک و خون غلتیدن طیف وسیعی از نیروهای دشمن هستیم. البته به‌کارگیری این جادوها مستلزم بازیابی توان ویژه در رسته‌های جادوگری است (چیزی معادل بازیابی مانا در عناوین نقش‌آفرینی) و به‌منظور حفظ تعادل و توازن در نبردها، به طور پیوسته نمی‌توان از این جادوها استفاده کرد. البته به نظر می‌رسد که برخی نقاط خاص موجود در نقشه، قابلیت‌های جادویی ارتش شما را تقویت خواهند کرد و به همین دلیل با حضور در این نقاط خاص، هر دو طرف نبرد می‌توانند به گونه‌ای مساوی و به شکلی پیوسته از نیروهای منحصربه‌فرد و قدرتمند رسته‌های جادوگری خود استفاده کنند.

مقیاس بسیار بزرگ نبردها مسلما یکی از ویژگی‌های خیره‌کننده در بازی توتال¬وار: وارهمر خواهد بود. در همین راستا شاهد افزایش تعداد واحدهای نظامی حاضر در این نسخه از لحاظ تعداد و تنوع هستیم.

نبردی به وسعت کل دنیا
همان‌گونه که پیش‌تر ذکر آن رفت، اعضای استودیو کریتیو اسمبلی در این نسخه از سری توجه ویژه‌ای به نبردها داشته‌اند. مسلما برای بهره بردن از نبردهای درگیر کننده در طول این بازی، نیاز ویژه‌ای به حضور طیف گسترده‌ای از واحدهای نظامی در ارتش هرکدام از چهار گروه حاضر در کمپین بازی توتال وار: وارهمر احساس می‌شود. امری که سازندگان این اثر توجه خاصی به آن مبذول داشته‌اند و به‌این‌ترتیب، تعداد واحدهای نظامی موجود در هرکدام از چهار گروه حاضر در این بازی، بسیار بیشتر و متنوع‌تر از تمام واحدهای نظامی نسخه‌های پیشین سری توتال وار خواهد بود، البته کل این واحدها از ابتدا در دسترس شما نخواهند بود و برای آزاد کردن تمامی واحدهای زرهی و رزمی هر گروه در طول بازی، نیاز به پیشرفت در طول مراحل و انجام ماموریت های ویژه‌ای که در قالب نبردهای عظیم بازی گنجانده شده‌اند، احساس می‌شود. در واقع از طریق انجام این ماموریت های ویژه (که البته اجباری نیستند) شما قادرید برای قهرمانان اصلی ارتش خود، مرکب‌های منحصربه‌فردی از جمله شیردال یا اژدها فراهم آورید یا به سلاح‌های ویژه و بسیار پرقدرتی دست‌یابید. به‌عنوان مثال قهرمان اصلی ارتش امپراتوری انسان‌ها یعنی کارل فرنز، در نمایش‌های اخیر بازی همواره سوار بر مرکب اصلی خود که یک شیردال بزرگ به¬نام چنگال مرگ است دیده می‌شود. هنوز مشخص نیست که آیا این مرکب از ابتدا در اختیار او قرار دارد یا اینکه باید با پیشرفت در مراحل بازی و پشت سر گذاردن ماموریت¬های خاص از وجود این حیوان پرکاربرد در طول نبردها بهره گرفت. حال که به قهرمانان اصلی گروه انسان‌ها اشاره شد بد نیست اشاره‌ای هم به قهرمانان اصلی سایر گروه‌های حاضر در بازی داشته باشیم. قهرمان اصلی صورت سبزها یک اورک خشن و تنومند به نام گریمگور آیرون هاید است که توانسته با مشت آهنین خود این گروه خشن و غیرقابل‌کنترل را در قالب ارتشی کوبنده، گرد هم جمع کند. از آن‌سو پادشاه دورف ها یعنی تورگریم گراج بیرد انتقامجو نیز قهرمان اصلی پیشرفته‌ترین گروه حاضر در این بازی از لحاظ تکنولوژی‌های نظامی یعنی دورف ها محسوب می‌شود. قهرمان اصلی گروه نجیب زادگان خون‌آشام (که فعلا اطلاعاتی چندانی از آنها در دست نیست) نیز بر عهده مانفرد ون کارستن قرار دارد. نکته اساسی در مورد قهرمانان اصلی هر کدام از گروه‌های حاضر در بازی توتال وار: وارهمر، این است که آنها در طول نبردها کشته نمی‌شوند و در صورت دیدن آسیب‌های جدی، تنها چندین نوبت از بازی کنار گذاشته می‌شوند تا سلامت از دست رفته‌شان دوباره بازیابی شود؛ البته علاوه بر این قهرمانان، هر گروه از تعدادی ژنرال ارشد نیز بهره می‌برد که اگرچه از لحاظ قدرت به‌پای قهرمانان اصلی این بازی نمی‌رسند اما توانایی‌های شان در طول بازی قابل ارتقاست و در کل کارآیی بالایی در طول نبردها خواهند داشت. با این حال ژنرال‌های ارشد حاضر در گروه‌های چهارگانه این بازی برخلاف قهرمانان هر گروه، نامیرا نیستند و در صورت دیدن آسیب‌های جدی در میدان مبارزه ممکن است از بین بروند؛ بنابراین تمام آپگریدهایی که پیش از این روی توانایی‌های آنها انجام داده‌اید، می توانند در یک چشم برهم زدن به هدر بروند و اینجاست که نقش اتخاذ استراتژی‌های کارآ در یک بازی استراتژی قدرتمند و خوش‌ساخت به‌خوبی مشخص می‌شود تا توانایی‌های شما در میدان نبرد را به چالش بکشد.

آشوبی واقعی‌تر از هر زمان
معمولا بحث گرافیک در بازی‌های سبک استراتژی اولویت پایین‌تری نسبت به بخش‌هایی نظیر گیم پلی یا داستان دارد. با این حال در ساختار عناوین درجه‌یک حاضر در این سبک، طی سال‌های اخیر شاهد تغییرات مثبت و رو به جلویی در بخش دیداری بوده‌ایم. در این میان سری توتال وار نیز به‌هیچ‌وجه از این امر مستثنا نبوده و حتی در نسخه‌های نظیر بازی رم 2 به‌عنوان جلودار در بحث پیشرفت‌های دیداری شناخته‌شده است. در بازی توتال وار: وارهمر نیز این امر همچنان ادامه دارد و ما شاهد پیشرفت‌های رو به جلویی در بخش گرافیک بازی هستیم. مدل سازی شخصیت‌ها در این بازی پیشرفت‌های محسوسی را نسبت به قبل در خود می‌بیند و مدل‌های پنج یا شش‌تایی عناوین اخیر سری، اکنون جای خود را به بیش از 30 مدل جدید در بازی توتال وار: وارهمر داده‌اند. سوای این امر در بخش انیمیشن‌ها نیز شاهد پیشرفت‌هایی هستیم و روانی قابل‌توجه حرکت‌های مبارزان در نمایش‌های اخیر بازی (که البته در قالب نسخه‌های اسکریپت شده و ابتدایی بوده‌اند) خود شاهدی بر این مدعاست. علاوه بر آن دنیای خاص و منحصربه‌فرد وارهمر که فصل‌ها در آن معنای خاصی ندارند، این امکان را به سازندگان بازی داده تا بتوانند آب‌وهوای میدان‌های مبارزه را به گونه‌ای نوین و تجربه نشده طراحی کنند. البته همین ویژگی‌های خاص دنیای وارهمر موجب شده تا ما بتوانیم برای نخستین بار در طول سری توتال وار، نبردهای زیرزمینی را نیز تجربه کنیم که در دالان‌های وسیع ساخته‌شده به‌دست دورف ها جریان دارند. به هر حال شاید این حجم گسترده از ویژگی‌های جدید بازی توتال وار: وارهمر، نتواند بسیاری از علاقه مندان سرسخت عناوین استراتژی را به‌قدر کفایت سیراب کند. خبر خوب برای این دسته از بازی بازها این است که این نسخه از بازی نیز مانند بازی مفصل استارکرفت 2، یک سه‌گانه خواهد بود و بنابراین علاقه مندان سبک استراتژی می‌توانند تا اطلاع ثانوی از تلفیق مطبوع دو دنیای جذاب و پر کشش توتال وار و وارهمر در قالب بازی Total War: Warhammer لذت ببرند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
تریلر بازی Total War Warhammer