سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



خرید انحصاری از هیچ شرکتی در دستور کار نیست/پاسخ به ابهامات صورت گرفته در خصوص داروخانه تازه تاسیس


به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛ چند وقت پیش خبری در رابطه با اینکه داروخانه شهید مدنی در کرج راه اندازی شده است در خبرگزاری فارس منتشر شد.

در این خبر آمده بود: این داروخانه‌ قرار است زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی البرز فعالیت کند و به گفته معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز تبدیل شود به «داروخانه 13 آبان» البرز. این داروخانه تأمین کننده اصلی داروی 10 داروخانه بیمارستانی این دانشگاه خواهد بود و این داروخانه‌ها بعد از این نمی‌توانند از منبعی غیر از داروخانه شهید مدنی داروهای خود را تأمین کنند، اقدامی که به گفته منتقدان و تعدادی از داروسازان البرزی به انحصار گرایی ختم می‌شود.

اما معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز با ارسال جوابیه به خبرگزاری فارس توضیحاتی را در این‌باره ارائه کرد.

متن جوابیه به شرح زیر است:

با سلام و احترام

نظر به خبر منتشر شده در آن رسانه محترم در خصوص موضوع تأسیس داروخانه بدون مجوز و نیز انحصار در خرید تجهیزات پزشکی بدینوسیله پاسخ لازم جهت دستور انعکاس ذیل مطلب مندرج به حضور ایفاد گردد:

1- داروخانه مورد نظر مربوط به دانشکده تازه تأسیس داروسازی دانشگاه می‌باشد که براساس مصوبه مورخ 94.11.20 کمیسیون قانونی مرکزی ماده 20 سازمان غذا و دارو پروانه تاسیس آن صادر و فعال شده است. لکن صرفاً به علت اعتراض انجمن داروسازان، اداره کل نظارت بر دارو و مخدر با استدلال اینکه محل داروخانه باید در داخل بیمارستان باشد، طی نامه‌ای درخواست توقف فعالیت آن را نموده است.

معاونت غذا و داروی دانشگاه نیز در راستای اقدام به نامه مذکور و وفق تبصره 4 ماده 20 قانون امور پزشکی و داروئی که تصریحاً وزارت بهداشت را در این مورد مکلف نموده است موضوع را در محاکم قضائی مطرح نمایند مراتب را به مرجع محترم قضایی منعکس نموده است که در حال رسیدگی می‌باشد.

بدیهی است که داروخانه مذکور وفق پروانه صادره مشغول ارائه خدمات داروئی و آموزشی به مراجعین به ویژه بیماران خاص و نیازمند می‌باشد و به عنوان داروخانه واسطه به دانشگاه علوم پزشکی البرز همچون بیمارستان‌های دانشگاهی به بیماران بی‌بضاعت نیز مساعدت مالی می‌کند. فلذا وفق ضوابط و رأی صادره مرجع محترم قضائی اقدام خواهد شد.

2- در خصوص موضوع انحصار در خرید تجهیزات پزشکی به استحضار می‌رساند که این کار (خرید انحصاری به واسطه یک شرکت) کاملاً بر خلاف ضوابط می‌باشد که متأسفانه قبل از تصدی مسئولیت اینجانب و البته خارج از حیطه معاونت غذا و دارو و از سوی دانشکده داروسازی به عنوان متولی داروخانه‌های بیمارستانی صورت گرفته بود لذا بلافاصله پس از تصدی مسئولیت، اینجانب بنابر وظیفه نظارتی خود طی نامه‌ای به این موضوع اعتراض و درخواست عودت و مرجوع نمودن آنها را نمودم و خوشبختانه تاکنون نیز ریالی به شرکت موصوف پرداخت نشده است. بنابراین رد اقدامات قبلی در مصاحبه تلفنی اینجانب با خبرنگار خبرگزاری فارس بر این اساس می‌باشد. ضمناً در حال حاضر نیز از سفارش به آن شرکت جلوگیری شده و براساس موازین اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پاسخ مهندس غرضی به ابهامات در خصوص نحوه توسعه شبکه تلفن همراه کشور در زمان وزارتش