امام جمعه ارومیه: اقتصاد مقاومتی باید برای مردم تبیین شود


امام جمعه ارومیه گفت: با دشمنان در حال جنگ اقتصادی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان این‌که دشمن جنگ اقتصادی در برابر ملت راه انداخته تا کشور را به شکست وادارد، اظهارکرد: در 8 سال دفاع مقدس همه مردم وارد میدان جنگ شدند و پیروزی نصیب مردم ایران شد و امروز میدان مهم تلاش و جهاد ما به عرصه اقتصاد رسیده است و باید مردم و مسئولین دوشادوش هم برای پیروزی در جنگ اقتصادی تلاش کنند.

وی با بیان این‌که باید اقتصاد مقاومتی در جامعه برای مردم تبیین شود، افزود: مقام معظم رهبری 10 دستورالعمل درمشهد مقدس برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی بیان کردند که باید این دستور‌العمل‌ها سرلوحه زندگی اقتصادی قرار گیرد.

قریشی با تاکید بر این‌که همه به اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، ادامه داد: باید تولیدات داخلی تقویت شود، مردم از اجناس خارجی کمتر استفاده کرده و جلوی قاچاق گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی به جنگ و درگیری ارمنستان و آذربایجان اشاره کرد و گفت: متاسفانه نهادهای بین‌المللی برای حل این مشکل اقدام اساسی انجام نداده و باید به این موضوع توجه کرد که نباید به قدرت‌های غیرمسلمان فرامنطقه‌ای اعتماد کرد و باید خود مسلمانان با همدلی واتحاد مشکلات موجود را حل و فصل کنند.

امام جمعه ارومیه گفت: کشورهایی متاسفانه درصددند خون مسلمان ریخته و آشوب در منطقه ایجاد شود، اما کشورهای مسلمان باید کمک کنند صلح در منطقه حاصل شود.

وی ادامه داد: کشور آذربایجان باید هوشمندانه عمل کند و با اتحاد و همدلی بین مسلمان بر مشکلات فائق آید و مملکت را حفظ کنند.

قریشی با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و عظمت این ماه گفت: ماه‌های پربرکت رجب و شعبان فرصتی برای رسیدگی به کارنامه اعمال بندگان خداست تا همه آنها خود را برای استفاده نیکو و پربار از ماه مبارک رمضان آماده کنند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت و فضیلت اعتکاف گفت: اعتکاف یک امر معنوی و عبادی است و آثار ماندگاری نیز بر روی افراد جامعه دارد و شایسته است که همه اقشار به خصوص جوانان در این ایام از ماه رجب، با خدای خود خلوت کنند تا قلب و جانشان تزکیه یابد.

وی با بیان این‌که لجاجت انسان را بیچاره می‌کند، افزود: افراد لجباز که حاضر نیستند حرف حق را قبول کنند، با لجبازی به خود و دیگران لطمه می‌زنند.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر پرهیز از لجاجت در زندگی خانوادگی افزود: لجاجت معصیت دارد و با لجاجت در خانواده انسان روی آرامش را در خانه نمی‌بیند لذا انسان باید از لجاجت در زندگی خانوادگی پرهیز کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در استان گفت: خانواده‌ها باید فرزندان را به یادگیری دروس حوزوی و قرآنی تشویق کنند و باید همه مردم و مسئولین در راستای تقویت حوزه‌های علمیه و تربیت علمای دینی در استان همیاری و تلاش کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
همفکری علما برای تبیین اقتصاد مقاومتی