سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اگر ترکیه نتواند مانع ورود تروریست‌ها به سوریه شود جنگ با داعش طولانی‌تر می‌شود


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، لاورنس کورب دستیار سابق وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک تصریح کرد: اگر ترکیه نتواند با بستن مرز سوریه برای جلوگیری از ورود تروریست‌های به خاک این کشور کمکی کند، جنگ علیه تروریست‌های داعش طولانی تر خواهد شد.

روز سه شنبه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: هنوز یک شکاف 60 مایلی در مرز شمالی سوریه و ترکیه وجود دارد که گروه تروریستی داعش از این طریق سوخت خود را قاچاق کرده و منابع مالی مورد نیاز فعالیت های تروریستی خود را تامین می‌کند.

ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک آمریکا نیز تاکید کرد: ورود تروریست های خارجی از طریق مرز ترکیه به سوریه، مساله مهمی است و مقابله با این مساله نیازمند همکاری اطلاعاتی بیش از 100 کشور جهان است.

کورب در ادامه گفت: نکته ای که دانفورد اعلام کرده، مهم است. اگر کسی نتواند جلوی ورود تروریست های خارجی را بگیرد، جنگ سوریه طولانی تر خواهد شد. اگر ترکیه مرز با سوریه را ببندد، این مساله برای تروریست‌ها سخت خواهد شد تا از طریق ترکیه وارد سوریه شوند.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا نیز از ترکیه خواسته است تا مرز سوریه را ببندد. وی همچنین از حملات هوایی ترکیه علیه شبه نظامیان کرد انتقاد کرده و خواستار هدف قراردادن تروریست های داعش توسط ترکیه شده است.

کورب تاکید کرد: به این دلیل که آمریکا در سرنگونی جنگنده روسی در کنار ترکیه ایستاده است، اکنون از آنکارا می خواهد تا نقش خود در مبارزه با داعش را انجام داده و مرزهای خود با سوریه را کنترل کند.

روابط روسیه و ترکیه پس از سرنگونی یک فروند جنگنده روسی توسط هواپیماهای جنگی ترکیه در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه، متشنج شده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
اسکورت ارتش ترکیه برای ورود تروریست های داعش به کوبانی