ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



کفاشیان راست می‌گفت؛ کی‌روش هم دوست دارد برود؛ هم بماند!


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال امروز در حالی برگزار شد که بدون شک می‌توان این جلسه را مهم‌ترین جلسه هیأت رئیسه در سال‌های اخیر از این جهت یاد کرد که قرار بود در این جلسه سرنوشت ماندن یا رفتن سرمربی پرتغالی تیم ملی مشخص شود.

در پایان جلسه اما اتفاقاتی افتاد و صحبت‌‌هایی از سوی کارلوس کی‌روش زده شد که به صورت مکرر طی این سال‌ها از سوی وی عنوان شده بود با کلید واژه تکراری کمبود امکانات و شاید خداحافظی از تیم ملی.

کی‌روش در بخشی از صحبت‌هایش عنوان کرد: پس از 5 سال تمام تلاشم را کردم که به فوتبال ملی ایران توسعه ببخشم و اعتقاد راسخ دارم که مسیر صعود به جام جهانی و رسیدن به جام جهانی بسیار سخت است البته با توجه به شرایطی که داریم. در حال حاضر به جایی رسیدیم که تنها صحبت از مشکلات مالی نیست و مسایلی هست که به هیچ عنوان برایم قابل درک نیست و حتی قابل مذاکره هم نیست. این مسایل را به دستان هیات رئیسه سپردم. تا تاریخ 30 اوریل که برابر با 10 اردیبهشت می شود به وظایفم پایبند هستم.

او همچنین در بخشی از دیگر صحبت‌هایش تأکید کرد که بعد از 30 آوریل که تقاضای استعفایم را برای آن تاریخ نوشته‌ام هیچ گزینه دیگری مقابل خودم نمی‌بینم و فقط متصور می‌شوم که این ارتباط به پایان می‌رسد. در 5 سال گذشته همیشه در خط مقدم و خط جلویی جنگ در راه حمایت از تیم ملی بودم. البته باید بگویم با کمال افتخار و غرور این کار را انجام دادم و برای شخص من افتخار بزرگی بود. هیچگاه هیچگاه ترس و واهمه‌ای از دفاع از منافع تیم ملی نداشتم و همیشه این حس را داشته‌ام که در خط مقدم برای تیم ملی ایران بجنگم چه مقابل حریفان مثل قطر چه در نشست‌های خبری که همواره از تحریم‌ها صحبت کردم و اینکه این تحریم‌ها شرایط را برای ورزش ایران سخت کرده بود. اکنون این بازی که قول‌های واهی و وعده و وعیده بوده به پایان رسیده است. الان زمان ارایه راهکار‌های مناسب است. امیدوارم فدراسیون فوتبال راهکار‌ها و راه‌حل‌های بهتر برای تیم ملی و بازیکنان تیم ملی انتخاب کند.

سرمربی تیم ملی که این بار جدی‌تر از هر زمان دیگری صحبت‌هایش را بیان می‌کرد یک بار دیگر به استعفایش از تیم ملی اشاره کرده و افزود: همین طور آینده شخص بنده و تیم ملی در دستان اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است و امیدوارم با استعفایم موافقت کنند زیرا من بعد از 5 سال امید و  اعتماد برای پیدا کردن راه‌حل‌ها را از دست داده‌ام. در آخر امیدوارم هیات ریسه فدراسیون فوتبال تصمیم مناسبی اتخاذ کند و ( خیلی ممنون به فارسی گفت) از تمامی دوستان و هواداران هیچ وقت انتظار نداشتم 5 سال این همکاری ادامه پیدا کند. فراموش نکنید اتحاد برای فوتبال ایران مهم است. عربستان، قطر، و.. کار می‌کنند و قوی‌تر می‌شوند و فوتبال ایران بسیار به اتحاد نیاز دارد. باید تعامل و همدلی وجود داشته باشد. شرایط بنده و خواسته‌هایم بسیار شفاف است با این شرایط امکان ادامه همکاری وجود ندارد و شرایطی که فقط وعده و وعیده هست و امکان اجرایی شدن برنامه‌ها نیست.

با همه این تفاسیر سرمربی تیم ملی در عین اینکه از رفتن از تیم ملی سخن می‌گوید، اما همچنان نیم‌نگاهی به برنامه‌‌های آینده تیم ملی دارد.

به واقع یا کی‌روش تکلیفش با خودش مشخص نیست، یا بازی پشت پرده‌ای توسط او و ارکان فدراسیون فوتبال در میان است و یا اینکه با وجود کمبود امکانات سخت افزاری و حتی مالی، همچنان قلبش با تیم ملی هست و نسبت به رفع کمبودها در راه آماده‌سازی تیم ملی امیدوار است.

کی‌روش از یک سو استعفا می‌دهد و می‌گوید می‌رود و از سوی دیگر می‌گوید تیم ملی در کدام زمین باید تمرین کند و از همان سو از احتمالات همگروهی ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی سخن می‌گوید و نسبت به عدم نتیجه‌گیری تیم ملی در این رقابت‌ها ابراز نگرانی می‌کند.

شاید بهترین جمله در خصوص وضعیت این روزهای کی‌روش را کفاشیان عنوان کرده باشد. رئیس فدراسیون هفته گذشته در مورد اوضاع این روزهای تیم ملی گفته بود: واقعیت این است که زمین نداریم و پول هم نداریم که به موقع پاداش‌ و حقوق را بدهیم، با این وضعیت کی‌روش هم دوست دارد برود و هم دوست دارد نرود!

از سوی دیگر اگر بخواهیم با عینکی موشکافانه به اظهارات کی‌روش بنگریم باید عنوان کنیم که امروز کی‌روش خیلی آرام‌تر از همیشه به نظر می‌رسید و اینکه انتقادات او این بار در نهایت احترام عنوان شد.

انتقاد در مورد ساختمان پزشکی فدراسیون و دیدگاه‌های دبیرکل فدراسیون و موارد دیگر پیش از این به نحوه دیگری (انتقاد از دبیرکل با واژه‌هایی مانند چتر نجات یا زمین سیب زمینی و ...) از سوی کی‌روش عنوان شده بود اما گویا پس ا‌ز آشتی‌کنان کی‌روش و اسدی در جلسه امروز که گویا برخلاف بسیاری از آشتی کنان های گذشته، اصلا آشتی کنان صوری به نظر نمی‌رسد، زندگی شیرین شده و در صورتی که کی‌روش بماند این بار شاید با شرایط بهتری و راحت‌تری بتواند به امور مربوط به تیم ملی رسیدگی کرده و با ارکان فدراسیون فوتبال به کار خود ادامه دهد.

در هر صورت الان با شرایطی که پیش آمده این سؤال بزرگ پیش می‌آید که چرا فدراسیون فوتبال برای یک بار هم که شده تکلیف خواسته های کی روش را مشخص نمی کند. کی‌روش هر خواسته‌ای هم داشته باشد سود آنها در نهایت به فوتبال ملی خواهد رسید مثل زمین چمن کمپ و یا ساختمانی که امروز با تغییر کاربری به امر پزشکی اختصاص پیدا کرده است و یا البسه‌ای که می‌گوید باید در شأن ملی‌پوشان فوتبال ایران باشد و سایر مواردی از این دست.

انتهای پیام/آ


ویدیو مرتبط :
کفاشیان:کی روش ،به زور می خواهد برود!!!!!!!!!!!