تقدیر از کارگردان «ابد و یک روز» در افتتاحیه پاتوق فیلم کوتاه


تقدیر از کارگردان «ابد و یک روز» در افتتاحیه پاتوق فیلم کوتاهباشگاه خبرنگاران/ پاتوق فیلم کوتاه با نمایش و نقد آثارکوتاه سینما در شهر فرش از فروردین 95برگزار می‌شود.
فرید فرخنده‌کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به ایجاد و برگزاری پاتوق‌های فیلم کوتاه از فروردین سال 95 گفت: انجمن سینما جوان در نظر دارد پاتوق فیلم کوتاه را برپا کند به همین منظور سینمای فیلم کوتاه نیاز به مکانی برای عرضه آثار دارد و ما نیز در فکر فضایی برای نمایش آثار این بخش از سینما بودیم.
وی افزود: در سال‌های گذشته چنین اتفاقی با عنوان «سینمای آینده» برگزار می‌شد که ابتر ماند و تعطیل شد.اما قصد داریم در سال آینده با ایجاد و برگزاری پاتوق، نمایش و تحلیل آثار را در دیدار فیلمسازان جوان با مدیران انجمن سینمای جوان داشته باشیم.
فرخنده کیش در ادامه عنوان کرد:برگزاری این پاتوق‌ها به شکل هفتگی و از نیمه دوم فروردین سال 95 در موزه فرش خواهد بود. تمهیداتی در نظر داریم که هر هفته یک جلسه نمایش فیلم و نقد و بررسی را خواهیم داشت. ضمن اینکه «خانه کتاب» که از زمان سی‌ و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه با انجمن تعامل دارد در این اتفاق فرهنگی مشارکت دارد و این تعامل فرهنگی در جشنواره سی و سوم نیز ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان با اشاره به تدارک مراسم افتتاحیه برای این پاتوق اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این اتفاق فرهنگی روز یکشنبه آینده شانزدهم اسفند در شهر فرش برگزار می‌شود و در این مراسم از سعید روستایی پدیده سال سینمای ایران که از فیلمسازان این انجمن بوده است، تقدیر می‌شود. این تقدیر با نمایش یکی از آثار این فیلمساز جوان همراه خواهد بود.
وی با ابراز خرسندی از جوان‌گرایی در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: فیلمسازان جوان یک خانه تکانی اساسی در جشنواره فیلم فجر انجام دادند. نگاه، توجه و همراهی جوانان موضوعی است که در تمام سطوح سازمان سینمایی مطرح و جاری است.آقای ایوبی همیشه مشوق فیلمسازان جوان بوده است و ما امیدواریم در سال 95 بتوانیم یک سال شاخص را در انجمن سینمای جوان و سینمای جوان کشور داشته باشیم.
فرخنده کیش در پایان گفت: در مراسم افتتاحیه پاتوق فیلم کوتاه، علاوه بر اکران یکی از آثار سعید روستایی، دو فیلم کوتاه دیگر نمایش داده می‌شود که یکی مربوط به فرش است و دیگری یک اثر محصول کشور اتریش که جزو پنج کاندیدای نهایی دریافت اسکار فیلم کوتاه بوده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
فیلم کوتاه طنز روز دروغ - کارگردان : محمد مجتبی عطائیان