دولت مشکلات معیشتی مردم را رفع کند


نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم گفت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید سریعاً مشکلات کشاورزان شهرستان‌های قروه و دهگلان را حل کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حامد قادرمرزی طی نطق میان دستور خود در جلسه‌ی علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان نگین وحدت ایرانیان هستند و امیدوارم سال 2016 سال حاکمیت صلح و عقلانیت و همچنین دوری از جنگ و خونریزی باشد، هفته وحدت را امام خمینی (ره) نامگذاری کردند و به فرموده آیت‌الله مهدوی کنی وحدت اعتقاد به مشترکات است و الحمدلله در کشور ما وحدت و انسجام بین مذاهب وجود دارد.

قادرمرزی افزود: به برکت خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری کشور ما دارای امنیت بی‌نظیر است و همه مسئولان کشور امروز باید وحدتشان برای رفع مشکلاتی مانند بیکاری، رکود، زیست محیطی، اعتیاد و بی‌رونقی اقتصاد باشد و امروز با وحدت و همدلی مسئولان و مردم باید نابرابری‌های و تبعیض‌های اقتصادی باید رفع شود و فاصله طبقاتی کاهش یابد و ان شاالله این موضوعات در برنامه ششم توسعه عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: از تلاش‌های رنیس جمهور و دولت برای رفع مشکل هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، تقدیر و تشکر می‌کنم، اما لازم است درخصوص مسائل اقتصادی تذکر دهم و باید توجه کرد بسیاری از مردم در استان‌های محرومی مانند کردستان، مشکلات معیشتی دارند و در فقر مطلق به سر می‌برند.

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان‌های قروه و دهگلان مردمانی هستند که درآمدی به جز یارانه‌ ندارند و برخی خانواده‌ها توان خرید نان روزانه را نیز ندارند و به نانوایی‌های محل سکونتشان بدهکار هستند، البته کاهش نرخ تورم دستاورد بزرگی برای دولت است، اما تورم صفر درصدی برای بیکاران و فقیران نیز سودی ندارد، بنابراین برای رفع فقر باید تدبیر کرد.

قادرمرزی افزود: با وجود اینکه بارها به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده‌ام، اما رسیدگی لازم انجام نشده است، بنابراین آقای رئیس جمهور از شما درخواست می‌کنم درخصوص مسائلی مانند مشکلات سیب‌زمینی‌کاران قروه و دهگلان، عدم اجرای تعهد بیمه‌های بخش کشاورزی رسیدگی‌های لازم را انجام دهید.

وی تصریح کرد : ضروری است بیمه زنان خانه‌دار عملیاتی شود و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی کارکنان قراردادی مخصوصاً در استان کردستان به پیمانی تبدیل وضعیت شوند. همچنین به مشکل فشارها درخصوص اخذ مالیات به کاسبان و فعالان اقتصادی رسیدگی شود.

نماینده قروه همچنین خطاب به وزرای آموزش پرورش و نیرو گفت: به ایشان پیشنهاد می‌کنم نسبت به تعیین تکلیف مربیان پیش‌دبستانی،‌ حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی اقدام کند و وزیر نیرو نسبت به تکمیل سامانه انتقال آب از سدهای حوزه انتخابیه‌ام اقدامات لازم را انجام دهد. البته نسبت به کارهای انجام شده تقدیر لازم را از مسئولان مربوطه دارم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان به خاطر تدریس رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان از دولت تشکر کرد و اظهار داشت: با توجه به سفر فردای وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان‌های قروه و دهگلان برای کلنگ‌زنی پروژه لاستیک کردستان و کارخانه تولید شمش طلا در شهرستان قروه که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است، تقدیر و تشکر می‌کنم

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تمهیدات دولت برای رفع مشکلات معوقات بانکی واحدهای تولید