سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حفظ سرمایه های کشور در سایه مدیریت پدافند غیرعامل حیاتی است


محمد رضا فرجی پور روز یکشنبه در جریان کارگاه ملی تسهیل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش توزیع برق کشور افزود: سرعت ورود فناوری های نوین از جمله زیرساخت های هوشمند به کشور بالا است و به همین نسبت باید ماهیت شناسی تهدید و آسیب های آن مد نظر باشد و برای آن چتر پیشگیری ایجاد کرد.
وی ادامه داد: بیش از 80 درصد از مشترکان شبکه های هوشمند و کاربران فناوری های نوین در ایران به اندازه خدمات گیری، آسیب ها و مخاطرات آن را به درستی نمی شناسند.
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری کشور گفت: بر اساس آمارهای سال 90، حدود یک و نیم میلیون گوشی تلفن همراه در کشور وجود دارد.
فرجی پور ادامه داد: کاهش آسیب پذیری و ارتقاء پایداری در فناوری های نوین باید در حوزه پدافند غیرعامل مورد تاکید قرار گیرد.
وی عنوان کرد: هجمه اقدامات ضد فرهنگی شامل شبکه های هدفمند ماهواره ای، شبکه های اجتماعی و محصولات غیر فرهنگی ابزار دشمن برای ضربه زدن به کشور است و نفوذ از طریق فناوری های نوین بستر این تهدیدها است.
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری کشور ادامه داد: پدافند غیرعامل به معنی واقعی کلمه اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه بدون جنگ افزار عاملی برای رویارویی با آسیب های احتمالی است.
فرجی پور افزود: در هر لحظه و مکان امکان نفوذ سایبری دشمن وجود دارد و باید با نگاه نیزبین مراقب سرمایه های کشور بود.
وی اظهار کرد: شناخت سرمایه های کشور و ارزش گذاری آن باید توسط دستگاه های مسئول بررسی و راهبری شود.
جانشین فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل سایبری کشور ادامه داد: نباید از آسیب شناسی مخاطرات شبکه های هوشمند غافل شد و در این راستا نیاز است با ارائه برنامه های آموزش محور، زمینه آگاه بخشی عمومی در جامعه را تثبیت کرد.
وی گفت: دشمن برای تمامی گروه های جمعیتی و زیر ساخت های آن در کشور برنامه هدفمند نفوذ دارد و با تحلیل رفتارها و استفاده از ابزارهای مختلف از جمله نفوذ سایبری به دنبال ضربه زدن است.
فرجی پور گفت: صنعت برق یکی از زیر ساخت هایی است که دامنه پدافند عامل در آن موفق بوده است.
در ادامه این همایش از خانواده مرحوم عباس خوش نما شهروند ساوجی که در درگیری با سارقان شبکه برق ساوه، جان سپرد، به عنوان حامی مردمی صنعت برق استان مرکزی تجلیل و با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.
نخستین کارگاه ملی تسهیل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش توزیع برق کشور به مدت دو روز با حضور دست اندرکاران صنعت برق ازاستان های قم، مرکزی، همدان، لرستان و اصفهان، 27 اردیبهشت ماه سال جاری به کار خود در ساوه پایان می دهد.
شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی 665 هزار مشترک مختلف در بخشهای خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی دارد که سهم شهرستان ساوه از این تعداد، حدود از 122 هزار مشترک است.
3075/6013/

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پدافند غیرعامل | معضلات مبحث پدافند غیرعامل