سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درخواست کمک مالی کردستان عراق از ایران


درخواست کمک مالی کردستان عراق از ایرانباشگاه خبرنگاران/ به دنبال کاهش بهای نفت و گسترش حملات داعش، مقامات کردستان عراق سال 2015 از ایران درخواست کمک مالی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدای آمریکا، مقامات کردستان عراق پس از مواجهه با کسری بودجه، سال گذشته میلادی از ایران درخواست کمک کردند.

"ناظم دباغ،" نماینده اقلیم کردستان در ایران در مصاحبه با صدای آمریکا اعلام کرد: در سفر "نچیروان بارزانی،" نخست وزیر کردستان به تهران در اکتبر سال گذشته میلادی (مهر 94)، در این خصوص مذاکراتی صورت گرفت.

دباغ گفت: در جلسه ای خصوصی با مقامات ایرانی، پیام مردم کردستان را در خصوص نیاز مالی به آنها منتقل کردیم. جمهوری اسلامی ایران به پرداخت مبالغ زیادی پول به صورت وام به کردستان تمایل نشان داد. کردستان نیز باید در ازای دریافت این پول، نفت در اختیار دولت ایران قرار دهد.
وی در ادامه افزود: هر دو طرف توافق کردند در آینده در شهر اربیل عراق در خصوص جزئیات این پیشنهاد گفتگو کنند.

این درحالیست که مقامات ارشد کُرد از ارائه اطلاعات بیشتر در این خصوص به صدای آمریکا سر باز زدند.

به دنبال کاهش بهای نفت، ادامه حملات گروه تروریستی داعش در این منطقه و هجوم 1.8 میلیون مهاجر، کردستان عراق با بحران مالی مواجه شده است. مقامات کردستان عراق بدهی این منطقه را حدود 15 تا 18 میلیارد دلار برآورد کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
کمک ایران ب عراق و کردستان