سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشنهاد کاهش ذخایر گندم کشور


پیشنهاد کاهش ذخایر گندم کشور تسنیم/ مقام مسئول شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی با بیان "اجرای برجام از ریسک تامین کالاهای استراتژیک می‌کاهد" گفت: وزارت جهاد‌ کشاورزی دنبال آن است که سقف مصوبه ذخایر استراتژیک گندم را دوباره کاهش دهد، زیرا هزینه نگهداری این محصول در کشور بالا است.

حسین داستان در اراتباط با واردات برنج آمریکایی به کشور با وجود ممنوعیت واردات کالاهای مصرفی از آمریکا، اظهار کرد: خرید این برنج های آمریکایی در سوم تیر ماه سال جاری و 4 ماه و 2 روز قبل از ممنوعیت واردات کالاهای آمریکایی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشنامه خرید کالاهای آمریکایی در 5 آبان صادر شد افزود: برنج قبل از واردات توسط بازرسان کالای مورد اعتماد ما بازرسی می‌شود تا بعد بارگیری شود و به کشور آید. این پروسه 1 ماه تا 40 روز طول می‌کشد و تا از آمریکا به ایران برسد 3.5 ماه نیز در راه است.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: پروسه خرید تا ورود این کالا از آمریکا به ایران 5 ماه طول می‌کشد

وی با بیان اینکه برای واردات این برنج‌ها مصالح کشور رعایت می‌شود خاطر نشان کرد: بازرسان مورد تایید ما باید واردات این برنج‌ها را تایید کنند و بر حسب قیمت اعلامی این برج ها را خریداری می‌کنند.

داستان با بیان اینکه برای واردات هر‌کالایی سبد غذایی داریم تصریح کرد: در سبد غذایی برنج کشور، مصرف کننده برنج هندی،پاکستان، اروگوئه و ... وجود داشته و از همه کشور‌ها واردات برنج داریم و آن طور نیست که تکلیف واردات 300 هزار تن برنج استراتژیک خود را به یک کشور محدود کنیم.
وی افزود: در یکی از بند های اقتصاد مقاومتی آمده است که به مبادی ورود کالا باید تنوع بخشید. یعنی ما اگر خود را به یک کشور خاص محدود کنیم ممکن است که در زمان خاص نتوانیم کالای مورد نیاز خود را از آن کشور وارد کنیم.

داستان اظهار کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ما به مبادی ورود کالاهای خود تنوع بخشیده ایم و امسال محصولات استراتژیک وارداتی را از پاکستان، هندوستان،اروگوئه، ویتنام و آمریکا نیز خریده‌ایم. اما با توجه به ممنوعیت واردات کالای مصرفی از آمریکا، دیگر ورود این کالا را بعد از بخش نامه به طور کامل متوقف کرده‌ایم.

به گزارش تسنیم، بنا بر آمار رسمی سامانه ثبت سفارش وزارت صنعت معدن و تجارت اخیرا، برنج هایی از آمریکا به ایران آمده است اما بنا بر اعلام این مقام مسئول بازرگانی دولتی زمان خرید این محصولات قبل از اعلام "مصوبه ممنوعیت ورود کالای مصرفی از آمریکا" است و دلیل آمدن آن به کشور در زمان ممنوعیت پروسه 5 ماهه بازرسی و حمل و نقل است.

با اجرای برجام ریسک تامین کالاهای استراتژیک کاهش می‌یابد


این مقام مسئول گفت: وزارت جهاد کشاورزی به دنبال این است که سقف مصوبه ذخایر استراتژیک گندم را دوباره کاهش دهد زیرا هزینه نگهداری این محصول در کشور بالا است.

داستان با بیان اینکه با به نتیجه رسیدن و اجرای برجام آرامش بیشتری حاکم می شود و ریسک تامین کاهش می‌یابد گفت: در صورتی که سقف ذخایر استراتژیک گندم کاهش یابد، هزینه نگهداری این محصول نیز کاهش می‌باید.

وی افزود: با توجه به اینکه در ورودی سال 93 کمترین ذخایر گندم را داشتیم، با دستور رئیس جمهور ذخایر گندم به 5 میلیون تن افزایش یافت.

داستان با اشاره به اینکه ریسک تامین کالا کاهش یافته است گفت: ذخایر گندم کشور در گذشته 3 میلیون تن یا معادل مصرف 3 تا 4 ماه کشور بوده است اما اکنون 5 میلیون تن از این محصول ذخیره می شود. پیگیری می‌کنیم که دوباره این ذخیره را به 3 میلیون تن بازگردانیم.

وی گفت: کالاهای اساسی و مواد اولیه غذایی همه جای دنیا تحت نظارت کنوانسیون های بین المللی خاص بوده و حتی کشورها‌یی که باهم تحت جنگ مستقیم هستند، نمی‌توانند یکدیگر را در این زمینه تحریم کنند.

داستان درپایان اظهار داشت: در زمان شدید ترین تحریم ها علیه ایران در دولت قبل، برنج و گندم از آمریکا وارد شده، زیرا این محصولات شامل تحریم ها نبوده است و تحت نظر فائو هستند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
ذخایر اورانیوم ایران با غنای پایین هم باید کاهش یابد!!