سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نشست مشورتی مراکز علمی و دانشگاهی ایران و کشورهای عربی


به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، نشست مشورتی مراکز علمی و دانشگاهی ایران و کشورهای عربی (گفتگوهای فرهنگی) در محل دانشگاه شهید بهشتی با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و تعدادی از روسای دانشگاه‌های جهان عرب برگزار شد.

طی این نشست، دکتر حماش حسین رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه الجزیره در سخنان خود با تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این نشست، با اشاره به وضعیت حال حاضر منطقه بر ضرورت درک و تحلیل جامع مسائل پیش رو کشورهای منطقه و تقویت اندیشمندان و پژوهشگران برای انجام وظایف خود تاکید کرد.

وی با اشاره به لزوم مشورت و همیاری متقابل بین ایران و کشورهای جهان عرب ابراز امیدواری کرد که بتوان با این کار و همکاری‌های ایجاد شده، خون شهدایی که ایثارگری کرده‌اند را پاس بداریم.

در ادامه، دکتر کمیل حبیب رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه "اللبنانیة" با اشاره به روابط فرهنگی دو کشور گفت که هم اکنون کرسی زبان فارسی در این دانشگاه فعالیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام دین محبت و صلح است، به تاثیرات شدیدا منفی داعش و النصره بر وجهه اسلام اشاره کرد.

دکتر کمیل حبیب افزود: گفتگوهای ایرانی-عربی در فائق آمدن بر سوءتقاهم بین طرفین از اهمیت بالایی برخودار است. وی بر نقش مهم دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در این راستا تاکید کردد.

وی در ادامه با تاکید بر یافتن نقاط اشتراک گفت که همین بس که مایه افتخار مشترک ما مساله فلسطین و مقاومت است. با اینکه من مسیحی هستم اما به سید حسن نصرالله افتخار می‌کنم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تبریز قطب علمی و دانشگاهی ایران در اعصار گذشته