سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیفون 7 جک 3.5 میلی متری هدفون ندارد؟ چند دقیقه تفکر درباره این موضوع


آیفون 7  جک 3.5 میلی متری هدفون ندارد؟ چند دقیقه تفکر درباره این موضوعترنجی/آیفون 7 تقریبا ۸ ماه دیگر یعنی شهریور ۱۳۹۵ رونمایی خواهد شد اما یک شایعه درباره آن اینقدر سر و صدا به پا کرده است که از حالا نقل محافل است. حقیقتا ذهن ما هم خیلی درگیر آن است، آیفون ۷ جک ۳.۵ میلی متری صدا ندارد!؟ اجازه بدهید چند دقیقه درباره آن فکر کنیم، با ترنجی همراه بباشید.

پورت های زیادی در گذر زمان معرفی و منسوخ شده اند، اما همزمان همه آنها پورت ۳.۵ میلی متری صدا همیشه وجود داشته است. تقریبا به هر دستگاهی که قابلیت پخش صوتی داشته باشد، نگاه کنید، یک پورت ۳.۵ میلی متری صدا در آن هست. به راحتی و با درصد خطای کم می توان گفت ۱۰۰% موبایل و تبلت های امروزی حک ۳.۵ میلی متری صدا دارند و گویا اپل می خواهد این موضوع را دگرگون کند.

در دنیای اپل کارها به روش دیگری انجام می شوند پس از استفاده این شرکت از یک راه، آن راه تبدیل به روش می شود و دیگر تولید کننده ها هم از آن استفاده می کنند، البته در بعضی موارد. اپل فلاپی درایو را حذف کرد و گفت کاربران به این موضوع عادت می کنند و یاد می گیرند با آن کنار بیایند، درایو نوری را حذف و کاربران بدون آن زندگی می کنند، از پورت یونیورسال usb استفاده نمی کند و کاربران با آن کنار آمدند. اما این مورد، یعنی حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا کمی غیر قابل هضم است.

اجازه بدهید تصور کنیم اپل چنین تصمیمی را عملی کند و پورت صدا را با پورت لایتنینگ ادغام کند، اگر شما بخواهید از یک هدفون با جک ۳.۵ میلی متری استفاده کنید نیاز به تبدیل دارید، اگر بخواهید در ماشین از کابل aux استفاده کنید، نیاز به تبدیل دارید، اگر بخواهید هم موبایل خود را شارژ کنید و هم با هدفون به موسیقی گوش کنید نیاز به دو پورت لایتنینگ دارید، که خب نمی شود، پس نیاز به تبدیل دارید و این تبدیل به چه قیمت فروخته خواهد شد!؟ شاید ۵۰ دلار!؟

همه این احتمالات و گمانه زنی ها وجود دارد و باید ۸ ماه صبر کنید تا آیفون ۷ که شاید مقاوم در برابر آب باشد، شاید نمایشگر امولد داشته باشد، شاید باتری بزرگتر داشته باشد و شاید جک ۳.۵ میلی متری صدا نداشته باشد، رسما معرفی شود.

اما چرا اپل می خواهد بر خلاف جهت آب حرکت کند؟ برخی نازکتر شدن را دلیل می دانند که به نظر ما به کل رد است، در حال حاضر آیپاد ۱۰% نازک تر از آیفون ۶ است اما هنوز جک ۳.۵ میلی متری صدا دارد. مسلما آیفون ۷ از ۶.۱ میلی متر (ضخامت آیپد ایر ۲ و آیپاد) باریک تر نیست، اما این دو دستگاه هر دو جک ۳.۵ میلی متری دارند. دلیل حذف شدن این پورت دوست داشتنی را می توان با دلیل وجود نانو سیم و تعویض پورت ۳۰ پین اپل با لایتنینگ دانست، فضای داخلی بیشتر! شاید اپل با وجود حاشیه تصویر زیاد به نسبت رقبا هنوز نیاز به فضای داخلی بیشتری برای آیفون ۷ دارد!

ادغام پورت ۳.۵ میلی متری صدا با پورت لایتنینگ یک مزیت دیگر هم دارد که به اپل می تواند همانند فرآیندی که apple pencil آیپد پرو شارژ می شود، انرژی لازم برای هدست های نویز کنسلینگ رآ هم تامین کند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ترنجی


ویدیو مرتبط :
تعبیه پورت 3.5 میلی‌متری هدفون برای آیفون7 !!