سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



ایران و صربستان امکانات گسترده برای پروسه های مشترک کشاورزی دارند


به گزارش ایرنا، مجید فهیم پور در این مصاحبه افزود: اکنون پس از اجرایی شدن برجام و مساعد شدن فضای مناسب صربستان و ایران می توانند همکاری های بسیار خوب و گسترده ای را در حوزه های مختلف بخصوص کشاورزی داشته باشند.
فهیم پور به امور مربوط به کشاورزی در منطقه بالکان و علاقمندی دو کشور برای توسعه روابط و همکاری ها اشاره کرد و افزود: سفر مقامات صربستان به ایران در سال گذشته از جمله؛ ایویتسا داچیچ معاون اول نخست وزیر و وزیر امور خارجه، مایا گویکوویچ رئیس پارلمان، راسیم لیاییچ معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری، تجارت و ارتباطات صربستان و همچنین سفر هیات های ایرانی به صربستان نشان دهنده عزم راسخ دو کشور برای گسترش همکاری ها است.
سفیر کشورمان در بلگراد همچنین در این مصاحبه با اشاره به برگزاری چهاردهمین کمیسیون مشترک اقتصادی صربستان و ایران در تهران که چندین تفاهم نامه همکاری از جمله در زمینه گردشکری امضا شد، گفت: در سفر هیات ایرانی به صربستان در اواخر سال گذشته میلادی که در صدر آن عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت کشاورزی جمهوری اسلامی ایران قرار داشت در دیدار با سنژانا بوگوساولیویچ بوشکوویچ وزیر کشاورزی و محیط صربستان بر گسترش و توسعه همکاری های کشاورزی به ویژه در عرصه حفاظت از گیاهان، تولید دانه و محصولات کشاورزی تاکید شد.
فهیم پور همچنین برگزاری همایش های مشترک بین مراکز تحقیقاتی وتجاری درحوزه کشاورزی و همکاری در کشت فرا سرزمینی برای افزایش امنیت غذایی را جهت توسعه همکاری بین ایران وصربستان درحوزه کشاورزی بسیار مهم دانست.
وی در ادامه گفت و گو با ماهنامه آگرو بیزینس با ارایه توضیحاتی درمورد همکاری درکشت فرا سرزمینی و اینکه شرکت های ایرانی می توانند از زمین کشورهای دیگر برای کشت استفاده کنند، گفت: ما صربستان را به عنوان هدفی جهت کشت فرا سرزمینی در نظر داریم که در این خصوص در حال مطالعات هستیم.
وی همچنین توسعه همکاری های علمی و فناوری و کارهای تحقیقاتی درحوزه های کشاورزی را به عنوان دیگر زمینه همکاری بین دو کشور عنوان کرد.
سفیر ایران در بلگراد با اشاره به اینکه همکاری های صربستان و ایران در شاخه کشاورزی درگذشته درسطح بالایی بخصوص در زمینه های تولیدات و محصولات مختلف کشاورزی بوده است، گفت: در ملاقات بین مقامات صربستان و ایران در سال گذشته در بلگراد برای احیای همکاری های دو کشور در سطح بسیار مطلوب گفت وگو و تبادل نظر شده است که اجرایی این گفت و گوها را طی سال جاری انتظار داریم.
وی افزود: دو کشور همکاری های خود را درحوزه کشاورزی در زمینه های دانه های گندم، جو، ذرت، آفتابگردان و سایر محصولات زراعی و سبزیجات و صیفی جات شروع کرده و در حال گسترش این همکاری ها هستند.
فهیم پور همچنین امکانات دو کشور را برای توسعه همکاری های اقتصادی درتمامی زمینه ها بویژه درزمینه های کشاورزی چه دربخش های دولتی و خصوصی، گسترده دانست و از بازرگانان صربستان برای تبادل اطلاعات با همتایان ایرانی خود جهت شرکت در نمایشگاه های ایران و همچنین تشکیل جلسات مشترک دعوت کرد.
وی همکاری های دانشگاهی و کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بین دانشکده های کشاورزی بلگراد و نووی ساد و دانشکده های کشاورزی ایران را از دیگر ابعاد همکاری بین ایران و صربستان در گسترش همکاری های دو جانبه دانست و گفت که در این رابطه گفت و گوهایی بین مقامات دو کشور انجام شده است.
سفیر کشورمان در ادامه گفت و گوی خود با این ماهنامه کشاورزی به تبادل هیات های اقتصادی و تجاری بین ایران و صربستان اشاره کرد و گفت: چنین امری نه تنها موجب آشنایی بیشتر طرفین می شود بلکه پایه و اساسی برای گسترش همکاری های دو جانبه را فراهم می آورد.
فهیم پور همچنین با اشاره به اینکه ایران در کنار تولیدات صنایع مختلف می تواند صادرات پسته، خرما، خشکبار، خاویار، زعفران و انواع شکلات نیز به صربستان صادر کند، گفت: ایران می تواند در کنار دیگر تولیدات صنایع مختلف از صربستان محصولات کشاورزی از جمله ذرت، سویا و دانه های روغنی وارد کند.
وی اظهارداشت ، صادرات انواع خشکبار اکنون از ایران به صربستان انجام می شود و همچنین در زمینه صادرات دانه های گندم و دیگر تولیدات کشاورزی صربستان به ایران همکاری هم اکنون وجود دارد.
وی همچنین روابط تهران و بلگراد را سنتی و دوستانه و فرهنگ دو ملت را بسیار نزدیک به یکدیگر دانست و گفت که همکاری های گردشگری نیز یکی دیگر از راه های همکاری و آشنایی بیشتر مردم با امکانات دو کشور به شمار می رود که در آینده نزدیک دو تور گردشگری ایرانی هر کدام با 300 گردشگر برای سیاحت به صربستان می آیند.
ماهنامه آگر بیزینس صربستان در این مصاحبه به امکانات بزرگ ایران از نقطه نظر صنایع مختلف، جمعیت، وسعت، تعداد استان ها، نژادها ، قومیت ها، دانشگاه ها، تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی و همچنین تعداد همسایه ها و بازار 400 میلیون نفری که ایران به آن دسترسی دارد اشاره کرده و در بخش دیگری، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دارندگان بزرگترین ذخایر نفت و گاز در جهان یاد کرده است.
شبس**اروپام**436**1565

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و صربستان