نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره فرامرزی مطبوعات در استانداری ایلام


مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فرامرزی مطبوعات ضمن اعلام آمادگی استانداری پس از رایزنی‌های لازم برای هر نوع کمک به برگزاری جشنواره مطبوعات گفت: امیدواریم با اهتمام همه‌ی دوستان این جشنواره به بهترین صورت ممکن برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فرامرزی مطبوعات با نماینده‌ی استاندار در این شورا دیدار و آخرین فعالیت‌های انجام شده را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر «علی مهرعلی‌زاده»، مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره فرامرزی مطبوعات با اشاره به تأثیرات مثبت چنین جشنواره‌ای در ایلام گفت: استانداری ایلام آمادگی خود را برای هر نوع کمک به برگزاری این جشنواره اعلام می‌کند.

وی با مناسب خواندن کارهای انجام گرفته برای برگزاری این جشنواره، ابراز امیدواری کرد با اهتمام همه‌ی دوستان این جشنواره به بهترین صورت ممکن برگزار شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست «عمران خودآموز»، معاون فرهنگی ارشاد ایلام، «یونس قیطانی»، مسئول مطبوعات ارشاد ایلام، «عبدالحمید کرمی»، رئیس خانه مطبوعات استان و «علی حیدربیگی»، دبیر اجرایی جشنواره و اعضای هیئت مدیره‌ی خانه مطبوعات ایلام نظرات خود را در مورد آخرین وضعیت فعالیت‌های اجرایی جشنواره تشریح کردند.

این جشنواره که با حضور 9 استان برگزار می‌شود زمینه رقابت اصحاب رسانه و مطبوعات 4 استان ایران شامل ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌غربی و 5 استان از کشور عراق شامل میسان، واسط، دیالی، اربیل و سلیمانیه را در بستری مشترک و بر سر موضوعات مشترک فراهم می‌کند.

مرز مشترک، چالش‌ها، تهدیدها و فرصت‌های پیش‌رو، راه‌ها و موانع توسعه و امنیت پایدار منطقه، راه‌های تقویت همگرایی استان‌های منطقه و گسترش بیش‌ از پیش مبادلات بر پایه‌ی اشتراکات تاریخی، فرهنگی و مدنی، راه‌ها و موانع توسعه اقتصادی منطقه با عطف توجه به فرصت‌ها و تهدیدهای مرز مشترک و ظرفیت مناطق آزاد تجاری، مسأله تروریسم در منطقه، عوامل، چالش‌ها، پیامدها و راه‌های مقابله با آن، خشونت و افراط‌گرایی در منطقه، عوامل، چالش‌ها و راهکارها و مسأله محیط‌زیست و بحران‌های پیش‌رو(آب، جنگل‌ها، ریزگردها و ...)، عوامل، چالش‌ها و راهکارها محورهای این جشنواره‌ی فرامرزی است.

این جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه برگزار می‌شود و آثار مطبوعاتی در 10 بخش مقاله، سرمقاله و یادداشت، خبر، گزارش، گفت‌وگو و مصاحبه، تیتر، طنز، عکس، صفحه‌آرایی و طرح و کاریکاتور بررسی و به برگزیدگان هر بخش جوایز ارزنده‌ای اعطا می‌شود.

دبیران و اعضای کمیته‌های 4 گانه نخستین جشنواره فرامرزی مطبوعات ایلام را اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های استان، فعالان رسانه‌ای و مدیران اجرایی استان تشکیل می‌دهند و علاوه‌بر کمیته علمی و داوران، کمیته روابط عمومی، کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، کمیته مالی و پشتیبانی و کمیته حراست، هماهنگی و امور بین‌الملل نیز در حال پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود هستند.

فعالان رسانه‌ای این 9 استان لازم است آثار خود را تا 15 دی‌ماه 1394 به دبیرخانه جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی ارشاد - دفترخانه مطبوعات استان ارسال و یا با مراجعه به سایت وزارت ارشاد و بخش جشنواره‌های رسمی مطبوعاتی به آدرس اینترنتی www.pressfestival.ir آثار خود را ثبت‌نام به رقابت بگذارند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
نشست اعضای شورای عالی بورس