فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کانال‌های تلگرام جای تلویزیون را می‌گیرند


جلیل سامان درباره‌ی محتوای برنامه‌های تلویزیون در ایام نوروز اظهار کرد: به طور منظم این برنامه‌ها را دنبال نمی‌کردم اما با خیلی از این کپی‌برداری‌های چشم بسته موافق نیستم؛ چرا که وقتی یک ایرانی می‌تواند ایده‌های نو داشته باشد نباید به سمت یکسری الگوهای تقلیدی برود.

خبرگزاری ایسنا: جلیل سامان درباره‌ی محتوای برنامه‌های تلویزیون در ایام نوروز اظهار کرد: به طور منظم این برنامه‌ها را دنبال نمی‌کردم اما با خیلی از این کپی‌برداری‌های چشم بسته موافق نیستم؛ چرا که وقتی یک ایرانی می‌تواند ایده‌های نو داشته باشد نباید به سمت یکسری الگوهای تقلیدی برود.

این کارگردان سپس درباره دکورهای برخی برنامه‌ها نیز اظهار کرد: متأسفانه گاهی اوقات دکورها را می‌بینیم که نعل به نعل کپی‌برداری است و نشان می‌دهد نظارتی نیست. متأسفانه روز به روز از فضای موجود در تلویزیون مأیوس‌تر می‌شویم.

این کارگردان که قرار است ادامه سریال «نفس» را کارگردانی کند، درباره‌ی محتوا و فرم برنامه‌های نوروزی با بیان اینکه که بسیاری از آن‌ها از برنامه‌های شبکه‌های خارجی کپی‌برداری شده‌اند، توضیح داد: معمولا باید از محتوا به فرم رسید. وقتی برنامه‌ای از فرمی تبعیت می‌کند خود به خود محتوایی را به مخاطب تحمیل می‌کند که شاید آن محتوا با اهداف سازنده سازگار نباشد.

سامان با اعتقاد بر اینکه در تلویزیون کارشناسی درستی اتفاق نمی‌افتد، یادآور شد: خیلی از بازیگران و هنرمندان، به دلیل اینکه تلویزیون در این چند ساله کار قابل دفاعی نداشته است از همکاری با تلویزیون امتناع می‌کنند و دوست ندارند با تلویزیون کار کنند؛ البته در این میان تنها مقصر مدیران تلویزیون نیستند بلکه برخی هنرمندان هم مقصر هستند که فقط پول، انگیزه اصلی‌شان شده است و هیچ تعهدی حتی به کار و هنر خود ندارند.

او در ادامه گفت‌وگوی خود تأکید کرد: از مدیریت فرهنگی کشور سال‌هاست که قطع امید کرده‌ایم. در حال حاضر نیز فضای خوبی حس نمی‌کنم و فکر می‌کنم اگر همین‌طور پیش برود، کانال‌های تلگرام به‌زودی جای کانال‌های تلویزیون را بگیرند. متأسفانه مسؤولان فرهنگی نتوانسته‌اند این شرایط را درک کنند و طرحی نو دراندازند. جذب مخاطب بسیار سخت‌تر شده است، شیطان بسیار جذاب است و با شبکه‌های آن‌ور آبی است.

این کارگردان سپس ابراز امیدواری کرد که معجزه‌ای در تلویزیون و بخش فرهنگی شکل بگیرد.

سامان همچنین درباره‌ی طراحی و ساخت یک فیلمنامه خوب و موفق، اظهار کرد: آماده‌سازی یک کار و متن خوب حداقل یک سال زمان می‌برد که آن هم حاصل تلاش جمعی است و نه یک نفر. وقتی شما کمی قبل از مناسبت، طرح یک صفحه‌ای ارائه می‌دهید نتیجه آن چه خواهد شد؟ مشکل فقط نقدینگی نیست، نقد خوب هم نداریم. وضع مالی سازمان بسیار بد است و به سختی برنامه‌هایش را می‌سازد. اما وقتی پول ندارد باید حساب‌شده‌تر خرج کند.

او سپس گفت: مدیران تلویزیون مجموعه‌هایی که اخیرا از تلویزیون پخش شده را راضی‌کننده و خوب توصیف می‌کنند؛ این یعنی قصدی ندارند تغییری در تولید و محتوای آثار به‌وجود بیاید و این گونه برداشت می‌شود که تفاوتی بین کار فاخر و کار متوسط و ضعیف قائل نیستند.

جلیل سامان در پایان گفت‌وگوی خود درباره‌ی از سرگیری مجموعه «نفس» که مدتی متوقف شده بود، توضیح داد: متأسفانه بخشی از مشکلات ما در انتخاب بازیگران به مشکلات کم‌اعتباری تلویزیون و عملکرد ضعیف این رسانه برمی‌گردد.

او از کلید خوردن این مجموعه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


ویدیو مرتبط :
کانال آیه مینهو در تلگرام....شرط میبندم بهترین کانال...