علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



شبكه تصویری برای استفاده در جویشگرهای بومی، ایجاد می شود


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌'مژگان فرهودی' گفت: پروژه ایجاد شبكه تصویری در گروه سكوهای فناوری اطلاعات، پژوهشكده فناوری اطلاعات از آبان سال 1394 آغاز و مدت زمان انجام آن یك سال برآورد شده است.
وی اظهاركرد: شبكه تصویری، از دستاوردهای جدید پژوهشی در زمینه پردازش تصویر و بینایی ماشین است كه محتوای آموزشی مناسبی را برای ابزارهایی كه نیاز به اینگونه پردازش‌ها دارند فراهم می‌سازد؛ تا حدی كه بتوان‌‌ قدرت بینایی و پردازش عامل‌ های نرم افزاری هوشمند تولید شده را به قدرت تشخیص و درك انسان از محیط پیرامون نزدیك كرد.
بنابراین گزارش، در این فعالیت، ضمن ایجاد بستر مناسب برای كلمات فارسی كه معادل آنها در شبكه تصویری Imagenet وجود دارد، زیرساختهای لازم برای گسترش این شبكه برای درج كلمات جدید مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی نیز فراهم می‌شود.
شبكه تصویری، نمونه‌ با ارزش پایگاه داده‌ های چند رسانه‌ ای ‌است كه علاوه بر فراهم آوردن حجم بسیار زیادی از تصاویر، آنها را در یك ساختار سلسله مراتبی مفهومی طبقه بندی می ‌كند.
یكی از جنبه‌ های استفاده از ‌‌شبكه‌ تصویری، كاربرد آن در جویشگرهای تصویری به منظور درك و تشخیص بهتر مفاهیم موجود در ‌‌پرس‌و‌جوی كاربر است.
شبكه تصویری به عنوان یك زیرساخت داده‌ ای مدنظر قرار می‌گیرد و یكی از اهداف تولید جویشگر بومی توسعه‌ محتوای بومی و اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی است، لذا ایده استفاده از ‌‌شبكه‌ تصویری به عنوان زیرساخت داده‌ای در جویشگرهای تصویری و دیگر كاربردهای بومی در حوزه بینایی ماشین نیازمند بومی سازی این ‌‌شبكه مبتنی بر مفاهیم و فرهنگ ایرانی اسلامی می‌باشد.
علمی(1) ** 1201 **1440

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
استفاده از مدیریت بومی در اداره کشور