فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آئین های سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در حرم مطهر و نمازجمعه دردانشگاه تهران برگزار می شوند


به گزارش ایرنا محمدعلی انصاری روز سه شنبه در نخستین نشست ستاد مركزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینكه كمیته های فرعی از جمله كمیته اجرایی، فرهنگی و امنیتی برای برگزاری باشكوه و هر چه بهتر آئین سالگرد ارتحال امام(ره) كار خود را آغاز كرده اند افزود: تلاش می شود تا با برگزاری جلسات متعدد هماهنگی ها افزایش یابد.
وی با بیان اینكه امسال 14 خرداد با روز جمعه مقارن شده افزود: در نظر داشتیم كه همزمان با برگزاری آئین ارتحال حضرت امام(ره) میزبان مراسم نماز جمعه نیز باشیم و این آمادگی با توجه به تجارب سال های گذشته وجود داشت اما با اسمتزاجی كه از طریق یكی از اعضای دفتر رهبر معظم انقلاب از ایشان كردیم نظر معظم له بر این است كه مراسم ارتحال امام(ره) در حرم مطهر و نماز جمعه نیز به سیاق هر هفته در دانشگاه تهران برگزار شود.
انصاری گفت: با توجه به اینكه مردم از نقاط مختلف كشور در مراسم ارتحال حضرت امام(ره) حضور می یابند طوری هماهنگی شده تا آئین با مراسم نماز جمعه تداخل پیدا نكند.
وی افزود: از سال آینده مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با ماه مبارك رمضان متقارن می شود كه باید برای برگزاری مطلوب آن تدابیری خاص متناسب با این ماه پر فیض اندیشیده شود.
انصاری همچنین از آمادگی كامل مجموعه حرم مطهر حضرت امام(ره) برای برگزاری شایسته مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) خبر داد و افزود: امكانات مختلف برای رفاه حال زائران مهیا شده و این ستاد آمادگی كامل برای برگزاری شایسته و مطلوب مراسم را دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط كشور و موفقیت های حاصله گفت: سال گذشته به رغم برخی سختی ها و ناملایمت ها از جمله كشته شدن مظلومانه زائران حرم الهی در فاجعه منا و بروز و ظهور جریانات افراطی و تروریسم در منطقه شاهد برخی شیرینی ها نیز بودیم.
انصاری پیروزی ملت ایران مقابل زیاده خواهی و قدرت طلبی مستكبرین كه منجر به شكل گیری برجام شد و همچنین برگزاری انتخابات باشكوه و عظیم ملت ایران را از شیرینی های سال گذشته ذكر كرد.
وی گفت: برجام پیروزی بزرگی بود كه با مقاومت و ایستادگی و تلاش های تیم دیپلماتیك كشور حاصل شد و ملت ایران شیرینی های آن را نیز به مرور زمان خواهند چشید.
انصاری با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: نباید با این نامگذاری معظم له شعاری برخورد كنیم بلكه باید آن را یك فرآیند در كشور دانسته و برای تحقق همه جانبه آن همه اركان كشور تلاش كنند.
انصاری با بیان اینكه اقتصاد مقاومتی نیازمند وحدت است تاكید كرد: همه باید از وحدت میان آحاد جامعه كه نعمت خدادادی است در جهت اهداف مقدس كشور استفاده كنند و هر كارشكنی در این مسیر به ضرر انقلاب و كشور است.
وی با بیان اینكه نباید از اقتصاد مقاومتی و طرح آن در كوتاه مدت انتظار معجزه برای كشور را داشت افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای قانونمداری در امور اقتصادی، جلوگیری از فساد و رانت خواری و حفظ وحدت است تا با حفظ سرمایه های كشور آن را به سمت تعالی و توسعه به پیش ببریم.
انصاری گفت: امروز همه جهان می دانند كه قوت و عظمت ملت ایران كه همواره پیرو رهبر معظم انقلاب و آرمان های امام راحل(ره) هستند سلاح اصلی این كشور در مواجهه با دنیای ظالمان قدرت طلب است و همه اركان كشور باید قدردان ملت ایران باشند.
نخستین نشست ستاد مركزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) با حضور اعضای ستاد و كمیته های فرعی از جمله كمیته اجرایی، امنیتی، فرهنگی و رسانه و حضور نهادهای مرتبط با برگزاری شایسته این مراسم از جمله شهرداری تهران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، فرمانداری شهرستان ری، راهور نیروی انتظامی و سایر نهادها در سالن اجتماعات حرم مطهر حضرت امام(ره) برگزار شد.
امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی پس از سالهای مجاهدت در راه اسلام و رهبری انقلاب اسلامی اواخر شب 13 خرداد سال 1368 در سن 86سالگی در تهران ارتحال یافتند.
6139/1831

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
حرم مطهر حضرت امام (ره) در آستانه سالگرد ورود حضرت امام