سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



درمان یبوست بچه، چند راه حل ساده


زمانی که کودک شما رشد کرده و بزرگ تر می شود، نیازهای او نیز تغییر می کند و به این ترتیب، مواد غذایی مورد نیاز بدن کودک خود را هم عوض خواهد شد. در برخی موارد تغییرات در رژیم غذایی کودکان، ممکن است باعث یبوست کودک شود. بنابراین، اکنون که بدن کودک شما در حال تغیر است و شما به عنوان یک مادر نیاز به برخی از اقدامات اضافی برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای بدن او دارید، به وجود آمدن مشکلات بسیاری در بچه ها کاملا رایج است، و یبوست هم در صدر این مشکلات قرار دارد. برای رفع مشکل یبوست کودکان، علاوه بر مواد غذایی معرفی شده، برخی داروهای گیاهی قابل تهیه در خانه هم وجود دارد، که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته می شود:

1. آلوئه ورا درمان یبوست کودک:
آلوئه ورا به دلیل اثربخشی که در طیف گسترده ای از بیماری ها و نگرانی های پوستی، به خصوص آکنه دارد، شناخته شده است، و معلوم است که مصرف آلوئه ورا در برخورد با شکایات گوارشی، از جمله یبوست کودکان مفید خواهدبود. تصور می شود که ژل آلوئه ورا دارای خواص ملین ملایمی است که باعث تحریک و تخلیه روده به طور طبیعی می شود. فقط مصرف دو بار در روز، حدود یک قاشق غذاخوری پالپ آلوئه ورا تازه می-تواند نتایج موثری نشان دهد.

2. گواوا میوه ضد یبوست کودک:
گواوا یک منبع غنی از ویتامین C است، که باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شده و همچنین، دستگاه گوارش را کنترل می کند. مصرف منظم گواوا یکی از بهترین راه های جلوگیری و درمان طبیعی یبوست در بچه ها است. پالپ ها و دانه های این میوه غنی از فیبر محلول می باشد، که به تحریک دستگاه گوارش کمک کرده و دفع فضولات را راحت تر می کند. مطالعات مختلف نشان داده اند که گواوا در بهبود تولید مخاط نقش موثری داشته، که به نوبه خود، باعث تحریک انقباضات مخاط روده شده، و به عبور راحت مدفوع کمک خواهد کرد.

3. پرتقال درمانگر یبوست کودک:
پرتقال با رنگ روشن و طعم ترش و شیرین خود شناخته شده است، و به معنای واقعی کلمه سرشار از ویتامین C است، که به بالا رفتن ایمنی بدن کودکان و سالم نگه داشتن بدن، از جمله دستگاه گوارش کمک می کند. نکته ی دیگر این است که، پرتقال دارای فیبر هم است، که باعث می شود عبور مدفوع در روده ها بسیار ساده تر شده، و در نتیجه، به طور طبیعی از بروز یبوست در کودک شما جلوگیری خواهد کرد. مصرف روزانه 2 عدد پرتقال برای تسکین یبوست کودکان مفید است. اما باید به یاد داسته باشید که مهم خوردن خود میوه است، زیرا فقط نوشیدن عصاره آن، فیبر مورد نیاز بدن کودک سما را تامین نمی کند.

4. کشمش برای پیش گیری از یبوست کودک:
کشمش سرشار از فیبر بوده، و بدون شک بهترین درمان خانگی برای یبوست در بچه ها است. تعداد انگشت شماری از کشمش را در طول شب خیس کرده و اولین چیزی که صبح روز بعد به کودکتان می دهید، این کشمش های خیس شده باشد. خوردن کشمش خیس شده به صورت ناشتا، می تواند حرکات روده ای کودکان را منظم کند. نکته جالب این است که، کشمش فقط برای کودکان خوب نیست، بلکه به عنوان یک درمان خانگی موثر برای یبوست در زنان باردار هم است. همچنین، کشمش سرشار از انرژی بوده، و یک راه طبیعی بسیار عالی برای افزایش ایمنی کودکان و عملکرد بهتر بدن آن ها است.

5. آب لیمو و درمان یبوست کودک:
استفاده از لیمو نه تنها به عنوان یک چاشنی برای سالاد است، بلکه در طول این سال ها، پزشکان اثبات کرده اند که استفاده از آب لیمو به عنوان یک درمان برای یبوست است. اعتقاد بر این است که لیمو یک پاکساز طبیعی است، که به سم زدایی بدن و تمیز کردن روده ها کمک می کند. یک لیوان آب گرم را با آب لیمو و نمک ترکیب کرده، و در آغاز روز به کودک خود بدهید. با خوردن این آبمیوه، سیستم گوارشی بدن او بهتر عمل خواهد کرد.

6. روغن کرچک ملین شکم:
قرن ها است که روغن کرچک به عنوان یک درمان خانگی برای بیماری های بسیاری از جمله یبوست استفاده می شود، زیرا روغن کرچک شامل خواصی است که کرم های روده را، که یک مشکل شایع در کودکان در حال رشد می باشد، از بین می برد. اگر یک قاشق از روغن کرچک را با یک لیوان شیر گرم قبل از خواب شبانه به کودک خود بدهید، می تواند به از بین بردن یبوست کودک و ترویج حرکت روده سالم در او کمک کند. اگر ناحیه مقعد کودک شما به علت یبوست شدید ملتهب شده است، شما همچنین می توانید از روغن کرچک به منطقه آسیب دیده اعمال کنید، تا به بهبود التهاب کودک شما کمک کند .

7. اسفناج برای از بین بردن یبوست کودک:
یکی دیگر از دلایلی که مادران باید به صورت دزدکی سبزیجات برگ سبز را در رژیم غذایی بچه های خود قرار دهند، رفع یبوست در آن ها است. اسفناج فقط سرشار از آهن نیست، بلکه به معنای واقعی کلمه دارای خواص ضروری بای پاکسازی و بازسازی دستگاه گوارش می باشد. همچنین، قرار دادن اسفناج در رژیم غذایی کودکان، این اطمینان را حاصل می کند که مواد زائد در زمان مناسب، از بدن کودکتان خارج خواهد شد. حدود 100 میلی لیتر آب اسفناج مخلوط شده با همان مقدار آب را روزانه به کودک خود بدهید، تا به درمان حالت شدیدتر یبوست در کودک کمک کند.

8. دانه های سویا ملین شکم کودک:
مصرف شیر سویا به شدت برای کودکان و بزرگسالان توصیه می شود، زیرا آن دارای کیفیت مشابه شیر معمولی منهای چربی و لاکتوز است. همچنین، شیر سویا یک منبع غنی از کلسیم و فیبر است. اگر کودک شما از نوشیدن شیر سویا خودداری می کند، توفو با پنیر را می توانید جایگزین آن بکنید.

9. جوانه و درمان یبوست کودک:
جدای از اینکه جوانه یک غذای پر از فیبر، ویتامین Bکمپلکس و ویتامین C است، که در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نقش موثری دارد، یک ماده غذایی مغذی هم به شمار می رود. فقط بدانید که جوانه یک محرک گلو است. بنابراین، قبل از استفاده، آن را در روغن سرخ کرده و یا بجوشانید.

10. آب درمان دردها:
شاید ساده ترین و آسان ترین روش برای جلوگیری از یبوست، افزایش مصرف آب، به ویژه در کودکان باشد. فراموش نکنید که مصرف آب به اندازه کافی، جزو نیازهای اساسی کودک شما است. قرار دادن حدود 5-7 لیوان آب در رژیم غذایی روزانه برای کودک در حال رشد شما ضروری است، به خصوص اگر بچه شما دچار یبوست می شود.

11. ذرت بو داده و کمک به بهبود یبوست کودک:
ذرت بو داده یکی دیگر از مواد غذایی با فیبر بالا و درمان مناسبی برای یبوست در بچه ها است. شما به عنوان یک مادر می توانید به جای سیب زمینی سرخ کرده با کربوهیدرات سنگین و یا چیپس سیب زمینی، ذرت بو داده را در رژیم غذایی کودک خود قرار دهید. اگر شما یک اجاق مایکروویو دارید، خیلی راحت می توانید ذرت بو داده را در خانه تهیه کنید. اما احتیاط کنید: مقدار کره و پنیر استفاده شده در ذرت بو داده را در حداقل مقدار ممکن قرار دهید، تا میان وعده ی سالم تری را به کودک خود داده باشید.

نی نی بان

مطالب مرتبط :

درمان خودسرانه یبوست کودک ممنوع!

شربتی برای درمان یبوست کودک

یبوست کودک را درمان کنید


ویدیو مرتبط :
درمان یبوست و راه حل و درمان آن در طب اسلامی