سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امام جمعه آستارا: ولایتمداری و بصیرت حضرت عباس (ع) الگوی جانبازان است


به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز چهار شنبه در آیین گرامیداشت روز جانباز در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا ، افزود: شناخت دوست و دشمن ، تشخیص و درک زمان ، آشنایی با توطئه های دشمنان و در خدمت ولی فقیه بودن از جمله ویژگی های شخص با بصیرت است.
وی با اشاره به اینکه اوج بصیرت حضرت عباس (ع) را باید در روز تاسوعا جستجو کرد ، ادامه داد: حضرت عباس هنگام شهادت در راه خدا نیز دغدغه دین پیامبر گرامی اسلامی (ص) داشت و این امر الگویی برای رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس شد.
وی با بیان اینکه طولانی شدن جنگ هیچ وقت از اراده و عزم راستین رزمندگان غیور اسلام کم نکرد ، گفت: ایران اسلامی با وجود امکانات نه چندان مطلوب نظامی در آن زمان توانست با تکیه بر ایمان و اخلاص جوانان غیور و سلحشور در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل اتحاد و هجوم اکثر کشورهای شرق و غرب ایستادگی کند.
امام جمعه آستارا در ادامه با بیان اینکه دفاع از مرزهای اسلام هم چنان ادامه دارد ، خاطرنشان کرد: جوانان مدافع حرم ما برای دفاع از حریم اسلام در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند که اخیرا شهادت ناجوانمردانه 13 نفر از مدافعان راستین حرم نمونه کوچکی از حکایت دلاورمردی های این مردان بزرگ است.
خاطره گویی میثم الوانپور جانباز 70 درصد آستارایی ، مولودی خوانی به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) ، اجرای مسابقه زنده در بین خانواده جانبازان و میان پرده کمدی از جمله بخش های این آیین بود.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی گیلان و در جوار جمهوری آذربایجان واقع شده و در طول سال های انقلاب و جنگ تحمیلی 160 شهید ، 71 آزاده و 615 جانباز به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
7105/6070

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
تجلی ولایتمداری در بصیرت علامه ذوالفنون