سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گروه تروریستی «ارتش آزاد» در سوریه اتاق عملیات جدید تشکیل داد


گروه تروریستی «ارتش آزاد» در سوریه اتاق عملیات جدید تشکیل دادفارس/ عناصر گروه تروریستی «ارتش آزاد» تصمیم گرفتند پس از متحد شدن برای مقابله با ارتش سوریه، گروهی تحت عنوان «اتاق عملیات سوریه» را تشکیل دهند.

عناصر موسوم به «ارتش آزاد» سوریه در برابر ارتش سوریه شکست‌های متوالی را متحمل شده‌اند.
در همین راستا، عناصر ارتش آزاد تصمیم گرفتند که گروهی تحت عنوان «اتاق عملیات سوریه» را تشکیل دهند و به گفته آنها، هدف از آن «ائتلاف قدرت‌های انقلابی است که همه طیف‌های انقلاب و شاخه‌های مقاومت» را در بر می‌گیرد.
به گزارش روزنامه «الوطن» سوریه، شبه‌نظامیان ارتش آزاد همچنین اعتراف کردند که دولت سوریه از همه طرف آنها را محاصره کرده است تا «سلاح دفاعی مناسبی» را برای ارتش خود به دست آورد.
«ابوزهیر الشامی» سرکرده اصلی گروه موسوم به «اتاق عملیات دمشق وریف آن» هدف از این اقدام ارتش آزاد را «اتحاد» همه این گروه‌ها دانست و مدعی شد که دعوت دولت سوریه از روسیه و ایران در این جنگ سبب شد مسئله به اینجا کشیده شود.
وی با اذعان به اینکه هدف دولت سوریه بازگرداندن موازنه نظامی میان ارتش این کشور و تروریست هاست و از طرف‌های منطقه‌ای حامی تروریست‌ها انتقاد کرد.
به گزارش این روزنامه، نکته قابل توجه در این طرح این است که در حاشیه اتاق عملیات مرکزی در صورت لزوم، اتاق عملیات‌های مشترکی در استان‌ها و جبهه‌های مختلف سوریه شکل خواهد گرفت و همه گروه‌های تروریستی که در این ائتلاف شرکت کرده‌اند فرمانده این اتاق عملیات را انتخاب خواهند کرد.
بنا بر این گزارش، «یک شورای سیاسی برای مشورت دادن به گروه‌های مسلح و پیگیری و بررسی تحولات سیاسی شکل خواهد گرفت تا تلاش ملی برای "انقلاب" با مسیرهای مقاومت و سیاست پیوند داده شده و این طرح‌ها به صورت مشترک و کامل بررسی شود».
سایر گروه‌های تروریستی نیز از بیم حملات ارتش سوریه خواستار اتحاد شده‌اند تا به ادعای خودشان ثابت کنند که ارتش آزاد وجود دارد و این گروه همچنان پابرجاست.
اتاق عملیات سوریه «از همه گروه‌های مسلح خواست که زیر چتر نیروهای معارض وارد شوند» تا «هسته‌های ارتش آزاد» سوریه تشکیل شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
شرح رسوایی جدید ارتش آزاد سوریه از زبان علی بلو فرمانده گروه تروریستی احرار