سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مقطع ارشد حقوق بین الملل در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می‌شود


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، سید محمد هاشمی مدیرگروه حقوق عمومی و بین الملل علوم و تحقیقات با بیان اینکه در حال حاضر رشته‌های حقوق عمومی در مقطع دکتری و حقوق بین الملل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در واحد علوم و تحقیقات فعال هستند، اظهار داشت: مقطع کارشناسی ارشد حقوق بین الملل واحد علوم و تحقیقات در سال جاری راه اندازی شده است.

وی افزود: دانشگاه مجموعه‌ای است که با توجه به حضور اساتید و دانشجویان می‌تواند به عنوان یک نهاد در ساماندهی فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، بین‌المللی و غیره نقش به سزایی ایفا کند.

 مدیرگروه حقوق عمومی و بین الملل علوم و تحقیقات با اشاره به ظرفیت اساتید حقوق و علوم سیاسی این واحد گفت: از آنجایی که در حوزه‌ای مانند حقوق بین الملل رابطه دولت‌ها با دولت‌ها مطرح است، می‌توان از ظرفیت اساتید واحد علوم و تحقیقات برای بهبود هرچه بیشتر روابط بین الملل بهره جست.

 هاشمی در ارتباط با برنامه‌های آتی گروه حقوق عمومی و بین الملل واحد علوم و تحقیقات خبر داد و گفت: راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق عمومی در این واحد را پیگیری می‌کنیم و در صورت تأیید، از سال تحصیلی جدید اقدام به پذیرش دانشجو در این مقطع خواهد شد. همچنین گرایش‌هایی همچون حقوق تجارت بین الملل، حقوق محیط زیست و .... نیز از جمله پیشنهادات این گروه برای راه‌اندازی در واحد علوم و تحقیقات است.

وی گفت: خوشبختانه دانشکده حقوق و علوم سیاسی واحد علوم و تحقیقات به واسطه حضور اساتید برجسته و با تجربه و تراز اول از ظرفیت علمی بالایی برخوردار است و همین امر موجب افزایش وزن علمی این دانشکده در بین دانشکده های حقوق و علوم سیاسی کشور شده است. البته برای پیشرفت روز افزون به دنبال جذب اعضای هیأت علمی جوان و نخبه نیز هستیم.

مدیر گروه حقوق عمومی و بین الملل علوم و تحقیقات، با بیان اینکه مقالات ISI معیار و ملاک مناسبی برای ارزیابی اساتید و دانشجویان نیست، تصریح کرد: به نظر من بهتر است به جای این مقالات، چاپ مقالات را در مجلات علمی و پژوهشی معتبر داخلی، معیار سنجش اساتید و دانشجویان قرار داد تا به این طریق علاوه بر جلوگیری از خروج علم مانع خرید و فروش مقالات نیز شویم.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نماهنگ معرفی واحد علوم و تحقیقات