سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرمقاله گاردین: امید به تغییر سیاست‌های ایران در خاورمیانه ساده‌لوحانه است


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که رسانه‌ها و مقامات غربی در ماه‌های گذشته به کرات از طرح‌‌ریزی‌ها برای نفوذ به ساختار سیاسی ایران و براندازی نرم در این کشور از دریچه «برجام» سخن گفته‌اند یک روزنامه انگلیسی این پیش‌بینی‌ها و طرح‌ریزی‌ها را نقش برآب دانسته است. 

گاردین، روز دوشنبه در سرمقاله‌ای ضمن اشاره به سفرهای اروپایی حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران نوشته است: «هنوز برای جشن گرفتن تغییر در ایران، زود است.»

این روزنامه انگلیسی، لبخندهای حسن روحانی در پایتخت‌های اروپا را در «تقابل آشکار با گذشته اخیر ایران» دانسته اما باور به ایجاد هر گونه تغییر در نقش ایران در عرصه بین‌المللی را «ساده‌لوحانه و کوته‌بینانه» توصیف کرده است. 

در بخشی از این گزارش، آمده است: «ایران، به هیچ طریق در رفتارش در خاورمیانه، "میانه‌رو" نشده است.»

گاردین در ادامه به حمایت ایران از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه اشاره کرده و نوشته بعد از توافق هسته‌ای، تغییری در سیاست‌های ایران در این راستا به وجود نیامده است.  

انتهای پیام/ 

 

http://fna.ir/WR0L09


ویدیو مرتبط :
شکست آمریکا در سیاست های خاورمیانه به وسیله ایران