«مادری» برای دو شهید مدافع حرم


حال و هوای این روز‌های ایران تا حدی برخی روزهای دوران دوران هشت سال دفاع مقدس را تداعی می‌کند چون هر چند روز یک بار پیکر یا پیکرهای شهیدانی را از جبهه نبرد با داعش به کشور منتقل می‌کنند تا این دسته گل‌ها را که از عطرحضورشان می‌شود «امنیت» را در ایران استشمام کرد به خاک بسپارند.

به گزارش سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، هریک از شهدای مدافع حرم و مستشاران نظامی ایرانی که در جغرافیای اسلامی برای مبارزه با باطل و دفاع از شرافت انسانی پا به عرصه جهاد گذاشته‌اند،‌ دارای ویژگی، تخصص و قابلیت‌خاصی هستند. از جمله این شهدا می‌توان به «رسول خلیلی» و «روح‌الله قربانی» که هر دو تخریبچی‌ و از دوستان صمیمی‌ یکدیگر بوده‌اند اشاره کرد.

رسول و روح‌الله به فاصله دو سال از یکدیگر در به شهادت رسیدند. رسول در محرم سال 1392 و روح‌الله در آبان‌ ماه امسال به دوست شهیدش پیوست. نکته مهم در زندگی رسول این است که او در شهادت از پدرش پیشی گرفت چرا که «حاج رمضان خلیلی» از تخریب‌چیان دوران جنگ تحمیلی بوده است که یکی از خطرناک‌ترین واحدهایی محسوب می‌شود که رزمندگان آن در آن با شهادت دست و پنجه نرم‌ می‌کنند.

حاج رمضان خلیلی

پس از شهادت رسول، روح‌الله هرگاه به بهشت‌زهرا(س) می‌رفت مدت‌ها بر سر مزار دوست صمیمی‌اش با او درددل می‌کرد. با شهادت روح‌الله، مادر رسول بسیار بی‌تاب می‌شود چون می‌دانست که دوست صمیمی فرزند شهیدش مادر ندارد تا بر مزارش حاضر شود. برای همین تقاضا می‌کند تا پیکر روح‌الله بالای سر رسول در خاک آرام بگیرد تا برای هردوی آن‌ها مادری کند.

بوسه مادر شهید خلیلی بر تابوت روح‌الله قربانی

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مداحی شهید نادر حمید شهید مدافع حرم