سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اجرای پایش تالاب‎های لرستان


مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از پایش تالاب‎های استان خبر داد.

مهندس «مهرداد فتحی بیرانوند» در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، اظهار کرد: هم‌اکنون تالاب‎های کشور از برخی مشکلات و تنش‎های محیطی رنج می‎برند که در برخی موارد حتی کارکردهای اصلی آن‌ها که حمایت از تنوع زیستی است خدشه‎دار می‎شود و این، خسارت بزرگ مادی و معنوی به کشور وارد می‎کند.

وی ادامه داد: تالاب‎ها به‌علت واقع شدن در پست‎ترین نقاط حوضه‎‏‌‎‎‎های آبخیز، معمولاً تحت‌تأثیر اغلب تغییرات و تحولات بالادست قرار می‎گیرند بنابراین با انواع مشکلات دست به گریبان هستند.

فتحی بیرانوند اظهار کرد: در همین راستا برای اولین بار در استان از اول مهرماه امسال تا پایان آبان‌ماه همه تالاب‎های استان از جمله بیشه دالان بروجرد، تنوردر دورود و تالاب‎های پلدختر از نظر کیفیت آب در 24 پارامتر مورد نظارت و پایش قرار گرفتند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان یادآور شد: با بررسی کیفیت آب می‎توانیم به عوامل تهدیدکننده تالاب پی ببریم و منابع آلاینده و خطرات آن مشخص می‎شوند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین با بررسی خطرات موجود، راهکارهای لازم برای مقابله با این موضوع ارائه می‎شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اجرای طرح پایش شبانه صنایع در اصفهان