سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مطالبات بیمارستانها از بیمه ها هشت ماه تاخیر دارد


دکتر مصطفی محرابی بهار روز شنبه در نشست مشترک معاونان درمان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور با مدیران کل سازمانهای بیمه سلامت ایران در مشهد افزود: این در حالی است که با اجرای طرح تحول نظام سلامت دریافتی بیمارستانها از بیماران به سه درصد و شش درصد کاهش یافته است.
وی گفت: در گذشته 35 درصد از هزینه خدمات درمانی بیمارستانها از بیماران دریافت می شد و از سوی دیگر دارو و ملزومات پزشکی توسط خود بیمار تامین می شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اما امروز تمامی دارو و ملزومات بیماران توسط بیمارستانها تامین می شود و بدین ترتیب بخش زیادی از منابع درآمد بیمارستانها به پرداخت مطالبات از بیمه ها وابسته است.
وی ادامه داد: مردم و بیماران از اجرای طرح تحول نظام سلامت خشنود هستند زیرا اجرای این طرح باعث شد نامه هایی که از سوی مسئولان استانی و شهرستانها برای کمک به هزینه درمان بیماران پیش از این ارسال می شد کاهش چشمگیری یابد.
او گفت: از سوی دیگر انباری از وثیقه ها، چکها و کارتهای شناسایی که در گذشته بابت هزینه خدمات درمانی در بیمارستانها گرو گذاشته می شد نیز برچیده شد.
دکتر محرابی بهار افزود: نارضایتیهایی نیز پیرامون اجرای طرح تحول نظام سلامت وجود دارد.
وی ادامه داد: عمده نارضایتیها مربوط به برخی نمایندگان مجلس است که با طرح اینکه درآمد پزشکان دهها برابر شده سایر پرسنل را نیز تحت تاثیر قرار داده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این موضوع صحت ندارد زیرا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پرداختهای پزشکان افزایش 40 درصدی داشته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: بحث اقتصاد درمان و اقتصاد بیمارستانی نکته کلیدی و نقطه ضعف کل برنامه های حوزه سلامت است.
دکتر هادی مدقق افزود: اگر در زمینه طرح تحول نظام سلامت نتوانیم بیمارستانها را به خودکفایی و پویایی لازم برسانیم ممکن است برنامه های طرح تحول نظام سلامت به شکست بیانجامد.
وی بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت بر اساس آمارها و بررسیها توانسته اقتصاد بیمارستانی در کشور را نجات دهد اما چالش عمده بحث نقدینگی است.
او گفت: اکنون بحث نقدینگی در بیمارستانها چالش جدی است که عمدتا مربوط به تاخیر در پرداختهای سازمانهای بیمه گر می باشد.
نشست مشترک معاونان درمان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور روز شنبه با مدیران کل سازمان های بیمه سلامت ایران به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز و روز یکشنبه به کار خود پایان می دهد.
3027/1858

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بدهی بیمه ها به بیمارستانها