رئیس ستاد ارتش اسرائیل: حزب الله مهمترین خطر علیه ماست


رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد، ناتوانی داعش در حفظ قلمروهایش در سوریه به دنبال حملات هوایی روسیه این احتمال را به وجود می‌آورد که تروریست‌های داعش تاکتیک‌های خود را به سمت حمله به اسرائیل و اردن تغییر خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، سرتیپ گادی آیزنکوت، رئیس نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی در جریان کنفرانسی در موسسه "مطالعات امنیت ملی" در دانشگاه تل‌آویو گفت: پس از مداخله نیروی هوایی روسیه در سوریه برای کمک به نیروهای دولت دمشق در بازپس گیری بخش وسیعی از خاک کشورشان از دست تروریست‌ها، پیشروی داعش در سوریه متوقف شده و این تروریست‌ها را وادار کرد تا به دنبال راه‌های جدیدی برای ایجاد تهدید و ارعاب در مرز جنوبی سوریه با اسرائیل و اردن بیفتد.

وی هشدار داد: موفقیت گروه تروریستی داعش در سوریه متوقف شده است. به نظر من موفقیت‌ها در برابر داعش و همچنین این مساله که فضای امن و آرام امروز بین اسرائیل و اردن وجود دارد، این احتمال را به وجود می‌آورد که آن‌ها سلاح‌هایشان را به طرف ما و اردنی‌ها خواهند گرفت.

اگرچه حضور داعش در مرز جنوبی سوریه محدود شده اما این مقام رژیم صهیونیستی معتقد است که امکان دارد داعش با دیگر گروه‌های افراط گرا که در این منطقه فعالیت دارند متحد شود.

سرتیپ آیزنکوت گفت: در منطق استراتژیک این گروه‌های افراط گرا این عقیده وجود دارد که اسرائیل با اردن در ارتباط است. به علاوه آن‌ها آنچه را که داعش و دیگر گروه‌های افراط گرای جهانی در داخل سوریه از سر می‌گذرانند، تجربه نمی‌کنند.

گروه شبه نظامی "یرموک" که اطراف بلندی‌های جولان تحت اشغال اسرائیل و نزدیک به شمال اردن مبارزه می‌کند می‌تواند یکی از این گروه‌هایی باشد که ممکن است به نفع هدف داعش مبارزه کند.

آیزنکوت همچنین ادعا کرد: فلسطینی‌ها از ایدئولوژی داعش استقبال می‌کنند و داعش در بین جامعه فلسطینی‌ها نفوذ بسزایی دارد.

وی در این سخنرانی روی حزب الله لبنان تمرکز کرد و گفت: توجه محوری ما به حزب الله است که 240 روستا و شهرک در لبنان را در اختیار دارد و حزب الله همچنین از 10 هزار موشک به صدها هزار موشک رسیده است و سید حسن نصرالله می‌خواهد تسلط خود را بیشتر کند.

گمان می‌رود حدود 50 اسرائیلی عرب برای پیوستن به داعش وارد سوریه شده و احتمال بازگشت بالقوه آن‌ها چالشی برای مقامات رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.

در همین کنفرانس روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی هشدار داد: گروهک‌های داعش در حال حاضر در داخل اسرائیل فعالیت دارند. بر خلاف فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه که پاسپورت‌های اسرائیلی ندارند، 4 / 1 میلیون شهروند عرب اسرائیل که 20 درصد از این جمعیت را تشکیل می‌دهند آزادند تا به خارج سفر کرده و آزادانه به اسرائیل بازگردند.

وی افزود: داعش در داخل اسرائیل فعالیت دارد و دیگر مساله‌ای پنهانی نیست. من درباره مناطق هم مرز با اسرائیل صحبت نمی‌کنم بلکه درباره داخل اسرائیل صحبت می‌کنم. تحقیقات، بازداشت‌ها، اسناد و مدارک و تحلیل‌ها حاکی از آن است که عرب‌های اسرائیل به شدت از داعش حمایت می‌کنند و برخی از آن‌ها به داعش می‌پیوندند.

ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در پیامی که از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر شد اسرائیل را تهدید کرده و گفت: سرزمین‌های فلسطین به گورستان یهودیان تبدیل خواهد شد.

داعش همچنین در پیامی به زبان عبری هشدار داد: زمانی که ما اردن را تصرف کنیم، هیچ یهودی زنده نخواهد ماند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
حزب الله و ارتش سوریه در معرض خطر بزرگ