سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



احزاب اصولگرا سند تفاهم امضاء کردند/ تقدیر از نقش آیات موحدی کرمانی، یزدی و مصباح در وحدت اصولگرایان


به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام رضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان و قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز در همایش سراسری اصولگرایان که صبح امروز در تهران برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم را یک مجلس باشکوه و جهت‌بخش ارزیابی کرد که پیام آن وحدت است و اظهار داشت: پیام دیگر این مراسم گام نهادن در مسیر حق و حقیقت و پیام اعلام بیعت با آرمان‌های شهدا و تبعیت از مقام عظمای ولایت است.

تقوی ادامه داد: ما عزم خود را جزم کرده‌ایم تا در صفی واحد برای دستیابی به یک موفقیت بزرگ حرکت خود را آغاز کنیم و شک نداریم جمعی که اینگونه کار را آغاز کرده به قله‌های موفقیت، پیروزی و سیادت خواهد رسید.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه عنایات حضرت احدیت به مقدار قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هر کس تعلق می‌گیرد و عرضه می‌شود تصریح کرد: هر ملتی که قابلیت‌های خود را افزایش دهد به مقدار تلاشش عنایات الهی شامل حالش خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: کسی که به دنبال اهداف بزرگ است باید سختی‌ها را نیز تحمل کند از این رو اصولگرایی به شعار نیست بلکه به عمل است و ما باید آین قابلیت‌ها را در خود ایجاد کنیم.

تقوی با بیان اینکه اگر چنین شرایطی را به وجود نیاوریم، هیچ عنایتی نصیب ما نمی‌شود، تاکید کرد: باید خودبینی‌ها را کنار بگذاریم و به سوی یک هدف و یک جهت در مسیر وحدت اصولگرایی حرکت کنیم.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز خاطر نشان کرد: باید این دگرگونی‌ها را در خود ایجاد کنیم و البته این اتفاق افتاده است و همه احزاب اصولگرایی با همه سلیقه‌ها امروز به یک نقطه نورانی رسیده‌اند که باید همه با هم حرکت کنند البته باید تا آخر این روحیه را در خود حفظ کنیم و منیت و سهم‌خواهی را کنار بگذاریم.

وی این مسئله را نشانه رشد اصولگرایان ارزیابی کرد و ضمن تقدیر و تشکر از آیات، یزدی، مصباح و موحدی کرمانی گفت: این بزرگواران با جلساتی که داشتند و همه عزیزانی که به این شخصیت‌ها دلبستگی دارند کنار هم قرار گرفتند تا در یک همایش عظیم سیاسی، ملی و اسلامی در انتخابات آینده کار بزرگی را رقم بزنند.

تقوی تاکید کرد: ما از همه نیروهایی که در حوزه اصولگرایی تنفس می‌کنند انتظار داریم به ما کمک کنند چرا که همه باید آوای ائتلاف سر دهیم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با اشاره به شکل‌گیری شورای ائتلاف اصولگرایان از احزاب و شخصیت‌های برجسته اصولگرایی به خاطر همراهی خوبشان تقدیر و تشکر کرد و یادآور شد: جلسات اصولگرایی با نشاط تاکنون برگزار شد و الحمدلله کار به اینجا رسیده و ما هر چه در این جهت انسجام خود را بیشتر کنیم باید بدانیم ظرفیت خود را توسعه بخشیده‌ایم و عنایات الهی همانقدر نصیب ما خواهد شد.

وی با یادآوری این نکته که حضرت امام از یک ملت ارام که نظام طاغوتی آنها را به بند کشیده بود چنین ظرفیتی ایجاد کردند گفت: امام با این روحیه و قدرت توانستند این ملت را به اینجا برسانند و بنابراین ما نیز باید سرمایه‌های اجتماعی خود را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه برای افزایش کارآمدی در جبهه سیاسی نیاز مبرمی به سرمایه اجتماعی وجود دارد خاطر نشان کرد: اعتماد سرمایه مهمی است و مردم نیز می‌دانند که اصولگرایان در جهت خیر و خوبی و رشد کشور و پاسداری از ارزش‌های اسلامی حرکت می‌کنند.

تقوی ادامه داد: میزان احساس تعهد و مسئولیتی که به مردم داریم و مردم بر این اساس  برای ما حساب باز می‌کنند بسیار مهم است از این رو باید برقدر مشترک‌های خود متمرکز شویم و آن را  اصل بدانیم .

این فعال اصولگرا با اشاره به لزوم درک حساسیت وضع موجود اظهار داشت: ما باید این حساسیت‌ها را به جامعه منتقل کنیم البته جامعه ما هوشمند و هوشیار است اما باید بر روی این مسئله کار ویژه‌ای صورت بگیرد و موفقیت‌های ما در داخل و خارج از کشور باید مدام برای مردم بیان شود.

وی با اشاره به لزوم امید به آینده تاکید کرد: یک اصولگرا در صحنه سیاسی اگرچه در ظاهر با شکست مواجه شود اما هیچگاه امید خود را از دست نمی‌دهد.

تقوی ترجیح منافع کلی بر منافع جزیی و گذشت داشتن در این عرصه را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بنده در سفری که به یکی از شهرستان‌ها داشتم دیدم که حدود 62 کاندیدای اصولگرا ثبت‌نام کرده‌اند و با اینکه برخی از آنها می‌دانستند رأی نمی‌آورند اما آمده بودند و فکر نمی‌کنند که ممکن است در دامن رقیب افتاده باشند لذا باید از منافع شخصی و حزبی خود بگذریم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان از امضای یک سند همکاری از سوی احزاب اصولگرا خبر داد و گفت: برخی احزاب اصولگرا سندی امضا کردند که ما هیچ سهمی نمی‌خواهیم و تنها به دنبال یک مجلس اصولگرا که پاسدار خط امام و رهبری و ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشد هستیم لذا این نشانه رشد است.

وی ضمن پرهیز اصولگرایان از جزم‌گرایی و مطلق  اندیشی خاطر نشان کرد: رعایت اخلاق باید به سیاست مدیریت کند و ما نباید مرزهای اخلاقی را با تهمت و شایعه بشکنیم چرا که اصولگرایان هیچگاه با ابزار نامربوط و شکننده نمی‌خواهند که رقیب را از صحنه بیرون کنند.

تقوی داشتن حس مشترک با مردم و هم‌ادراکی با آنها را به عنوان یک نکته مهم دیگر عنوان کرد و افزود: ما باید در غم و درد مردم شریک باشیم و اگر بتوانیم مجموعه این شرایط را در خود ایجاد کنیم حتما موفق خواهیم بود.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با اشاره به حدود 40 سفر استانی خود به شهرهای مختلف کشور ادامه داد: بنده به کل کشور سفر کرده‌ام و دیدم که بسیاری از استان‌ها از ما تهرانی‌ها جلوتر هستند. در حالی که ما که ادعای اداره کشور را داریم استان‌های محروم از ما پیش هستند.

تقوی در بخش پایانی صحبت‌های خود با بیان اینکه ما تلاش کردیم که آیات، یزدی و علامه مصباح نیز در جمع ما باشند اما به دلیل کسالت و بیماری امکان حضور برای آنها فراهم نبود تصریح کرد: به بنده اجازه داده شد که سلام این بزرگواران را خطاب به حاضرین دراین همایش ابلاغ کنم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/BFZFYX


ویدیو مرتبط :
ایران و عراق 10 سند و یادداشت تفاهم همکاری امضاء کردند