سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرمدی: تروریسم و افراطی‌گری مشکل اول منطقه است؛ اعدام شیخ النمر نشانه استیصال است


به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مرتضی سرمدی قائم مقام وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز پنجشنبه با معاون اول نخست وزیر و وزیرخارجه کویت دیدار و گفت و گو کرد.

سرمدی در این دیدار با اشاره به نقش مثبت ایران در تحولات منطقه، به تلاش برخی کشورها برای تزریق تشنج و ناامنی و ایفای نقش مخرب در منطقه پرداخته و این گونه اقدامات را مخل امنیت منطقه دانست.

قائم مقام وزیر امور خارجه گفت همه کشورها در برقراری صلح و امنیت منطقه مسئولیت داشته و لازم است به مسئولیت خود عمل و از تشنج آفرینی پرهیز کنند.

سرمدی افزود: اقدام عده‌ای در حمله به سفارت و کنسولگری عربستان مردود بوده و رئیس جمهوری اسلامی ایران در این رابطه دستورات لازم و اکید را برای پیگیری و برخورد صادر کرده است.

آقای سرمدی گفت: ایران تروریسم و افراطی‌گری را مشکل اول منطقه می داند و در مبارزه با این پدیده پیشتاز است اما برخی از کشورها از تروریسم استفاده ابزاری کرده و از آن در جهت پیشبرد منافع خود استفاده می کنند.

قائم مقام وزیر خارجه ایران افزود اعدام یک شخصیت مذهبی و آزادیخواه نشان از استیصال بوده و موجب افزایش تشنج در منطقه شده است و این مسئولیت همه کشورهاست که جلوی اقدامات تحریک آمیز را بگیرند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پیش بینی شرایط عربستان بعد از اعدام شیخ باقر النمر