فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



معاون هنری وزیر ارشاد: همه مشکل تئا تر پول نیست


به گزارش روز جمعه گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، علی مرادخانی در نخستین روز از نشست دو روزه روسای انجمن های هنرهای نمایشی استان ها که در سالن کنفرانس شرکت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، عسلویه برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه تئا تر کارهای فراوانی برای انجام دادن وجود دارد و امیدوارم با حضور عزیزان هنر شناس حاضر، این نشست ها به بهترین نتیجه برسد.
وی تصریح کرد: به همان اندازه که پیشرفت اتفاق می افتد، هنر باید هویت انسانی را از این پیشرفت برخوردار کند. پیشرفت را باید در افراد جست و جو کرد و از این طریق در سطح شهر و منطقه گسترش می یابد.
مرادخانی ایران را شاخص پیشرفت صنعتی و ترجمه آن به زبان فرهنگ در منطقه دانست و ابراز امیدواری کرد که کماکان توجه بخش صنعت به فرهنگ جایگاه خود را حفظ کند.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، زیرساخت امکانات و نیروی انسانی در منطقه عسلویه در نگاه به فرهنگ را قابل توجه ارزیابی کرد و این همگرایی را در بهره مندی مردم موثر دانست.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که هم زمان با برپایی نشست روسای انجمن های هنرهای نمایشی 33 استان کشور، بتوان برای ایجاد یک مجموعه فرهنگی که برای استان بوشهر ثروت محسوب می شود با همکاری شرکت منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و عسلویه به تفاهم رسید و افزود: ما در حوزه نرم افزار و تربیت نیروهای متخصص برای بهره برداری از آن مجموعه فرهنگی اعلام آمادگی می کنیم. امروز روسای انجمن هنرهای نمایشی استان ها اینجا هستند و امیدواریم که در آینده این جلسات در آن مجتمع فرهنگی که ساخته می شود، برگزار شود.
مرادخانی در بخش بعدی این نشست که به بیان مشکلات نمایندگان تئا تر استان ها اختصاص داشت، گفت: همه مشکل تئا تر پول نیست، بعضا استفاده از امکانات موجود را بلد نیستیم. در وجود هر یک از ما نوعی کمال گرایی وجود دارد که باید راه رشد آن را پیدا کنیم. درست است که وقتی مسئله پول مطرح نباشد مسائل راحت تر دیده می شود، اما نباید تمام مشکلات را ناشی از این بخش دانست.
وی با اشاره به بخشی از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری مانند تمرکز بر اجرای متون ایرانی، پرداخت بدهی های تئا تر از سال 82، کاهش کنترل دولت بر تئا تر، تقویت بخش خصوصی و عنوان سال تئا تر برای سال 94 از طرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... گفت: با توجه به بحث اقتصاد مقاومتی باید به بخشی از امکانات موجود که نحوه استفاده از آن ها روشن نیست توجه بیشتری شود. تعداد بسیاری از سالن های مناسب اجرا در کل استان ها بدون استفاده مانده اند که می توان از ظرفیت آن ها بهره برد.
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در دوره جدید، مدیریت هزینه حذف شده و بحث مدیریت فایده مطرح است که ما در حال گذر از شیوه قدیمی مدیریت هزینه به شیوه مدیریت فایده هستیم.
مرادخانی با اشاره به تغییر آیین نامه انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان ها گفت: باید در این زمینه به یک همگونی و هارمونی در کل کشور برسیم؛ شاید با همدلی بیشتر بتوانیم مسائل را ارزیابی کرده و سامان بدهیم.
** مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس: یک تئاتر از صدها سخنرانی تأثیرگذارتر است
مهدی یوسفی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، عسلویه نیز به عنوان میزبان مراسم با تاکید بر نقش هنر و هنرمند در تفکر اسلامی که جایگاه هنرمند را جانشین خداوند بر زمین ترسیم کرده است، گفت: اگر هنر را با دید عبودیت نگاه کنیم و مسیری را که شرع مقدس می پسندد در این آفرینش در نظر بیاوریم به آن مرتبه رسیده ایم.
وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی پارس جنوبی و منطقه عسلویه گفت: ما در این منطقه میزبان تجمع بزرگی از صنعت هستیم. در مقاطعی از سال نزدیک به 100 هزار شاغل داریم که از قومیت ها و مذاهب مختلف کشور تشکیل شده اند. هر نوع فرهنگی که متصور بشود در این منطقه دیده می شود که آن را به ایرانی کوچک تبدیل کرده است.
یوسفی ادامه داد: معرفی این منطقه و استمرار فعالیتش نیازمند توجه فرهنگی است. ما بر این باوریم که یک تئا تر از صد ها سخنرانی تاثیر گذار تر است. مطلبی که با زبان هنر بیان و نشر می شود، حس غرور و افتخار را در مردم تحریک کرده و امید را در آن ها تقویت می کند. از این رو با یاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر – حمیده ماحوزی - میزبانی شش دوره جشنواره را داشته ایم و از نشر محصولات فرهنگی و هنری تا جایی که امکان داشته حمایت کرده ایم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صحبت های خود را با این جمله به پایان رساند که امیدوار است اهالی هنر زکات این حضور را در قالب برنامه هایی که از تریبون های خود دارند، اداء کنند.
در این نشست مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران و روسای انجمن هنرهای نمایشی 33 استان کشور نیز حضور داشتند.
نشست دو روزه روسای انجمن های هنرهای نمایشی استان ها به طور رسمی در عسلویه برگزار شد و در جلسات آن به برخی مسائل هنرمندان تئا تر استان ها پاسخ داده شد.
فراهنگ**9362**1584

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با معاون هنری - سینمایی ارشاد اصفهان