ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



عاشورزاده به مدال نقره رسید/ مدال برنز بر گردن حجی‌زواره


به گزارش خبرگزرای فارس و به نقل از سایت فدراسیون تکواندو، در پایان رقابت های تکواندوکاران وزن 58- کیلوگرم در مسابقات فینال گرندپری مکزیک، «تائی هون کیم» از کره جنوبی طلا گرفت، فرزان عاشورزاده به مدال نقره دست یافت و «کسر رودریگز» از مکزیک به مدال برنز رسید.

تکواندوکار وزن اولی کشورمان برای کسب این نشان ارزشمند در اولین دیدار خود در این رقابت ها به مصاف «لوکاس گازمان» از آرژانتین رفت که در پایان سه راند مبارزه توانست با نتیجه 8 بر 5 به برتری دست پیدا کند و راهی مرحله نیمه نهایی شود. او سپس با شکست «کسر رودریگز» از مکزیک (7-4)، قهرمان بازیهای پان امریکا در سال 2014 و دارنده مدال برنز گرندپری در سال 2014، فینالیست شد و در مرحله پایانی این رقابت ها رو در روی «تائی‌هون کیم» از کره جنوبی قرار گرفت.

عاشورزاده در فینال این رقابت ها در ثانیه های پایانی نتیجه را 3 بر 2 واگذار کرد و بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و 48 امتیاز به اندوخته هایش در رنکینگ المپیک اضافه کرد.

مدال وزن 58- کیلوگرم توسط کیومرث هاشمی، رییس کمیته ملی المپیک کشورمان اهدا شد.

در ادامه پیکارهای تکواندوکاران وزن سوم مردان در مسابقات فینال گرندپری 2015، مسعود حجی زواره، از سد نماینده روس ها گذشت و به نشان برنز دست یافت. تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم کشورمان، در نخستین گام این مسابقات رو در روی «دامون سانسوم» از انگلیس نایب قهرمان جهان 2015، قرار گرفت و پس از تساوی 5 بر 5، در راند طلایی به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

حجی زواره در ادامه با «آرون کوک» از مولداوی، نفر دوم رنکینگ المپیک، دارنده مدال برنز جهان در سال 2015، قهرمان 3دوره مسابقات اروپا و دارنده یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز گرندپری مبارزه کرد و در حالیکه تا ثانیه های پایانی در این مسابقه پیش بود اما با پاک شدن ضربه سه امتیازی او توسط داوران نتیجه را 4 بر 3 واگذار کرد و از رسیدن به فینال بازماند.

او در ادامه برای کسب مدال برنز این رقابت ها به مصاف «البرت گائون» از روسیه، که سال گذشته مدال طلای مسابقات فینال گرندپری 2014 را بدست آورده بود، رفت، که در یک مبارزه هوشمندانه توانست همانند مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی برنده از شیاپ چانگ خارج شود و بر سکوی سوم بایستد.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/YTKMN9


ویدیو مرتبط :
مراسم اهدای مدال برنز حجی زواره