فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



همراهی 20 هزار نفر با مرکز مجازی حفظ اوقاف/ 8 هزار نفر در انتظار


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، سازمان اوقاف و امورخیریه پس از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن 10 میلیون حافظ قرآن و با توجه به لزوم توسعه فرهنگ حفظ قرآن کریم مرکز حفظ مجازی قرآن کریم را در سال 1391 در شهر مقدس قم راه‌اندازی کرد.

این مرکز با هدف ترویج فرهنگ حفظ قرآن و تحقق مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کسانی که امکان شرکت در کلاس‌های حضوری قرآن را ندارند، با 5 مربی حفظ آغاز به کار کرد.

 

 

کار مرکز حفظ مجازی قرآن به این صورت است که اساتید پشتیبان طی تماس تلفنی با داوطلبان، ابتدا روش‌های حفظ را برای آنان تشریح، سپس دروس و صفحات مورد نظر را به آنان ارائه می‌کنند و چند روز بعد با تماس مجدد محفوظات قبلی را تحویل گرفته و دروس جدید را به آنان تحویل می‌دهند. همچنین این دوره‌ها برای قرآن آموزان رایگان است و تماس تلفنی هم از سوی اساتید صورت می‌گیرد.

داوطلبان پس از حفظ می‌توانند برای خود‌آزمایی به سایت آموزش مجازی حفظ قرآن مراجعه و با وارد کردن رمز شخصی برای آزمایش اقدام کنند، به این صورت که ابتدا اجزاء مورد نظر را انتخاب و سامانه 10 سؤال در اختیار آنان قرار می‌دهد و پس از پاسخگویی بلافاصله نتیجه آزمون و پاسخ صحیح سؤالات در اختیار داوطلب گذاشته می‌شود.

 

 

حجت‌الاسلام «محمدکاظم موسوی» دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های مرکز مجازی حفظ، گفت: این مرکز برای افرادی که نمی توانند در کلاس‌ها شرکت کنند، فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون افراد زیادی را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه بیش از 20 هزار نفر در مرکز حفظ مجازی قرآن اوقاف ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: این افراد توسط 16 مربی خانم و 16 مربی آقا که در حال همکاری با ما هستند، مراحل حفظ قرآن کریم را طی می‌کنند.

 

 

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به استقبال افراد از حفظ مجازی قرآن، خاطر نشان کرد: تاکنون حدود 8 هزار نفر دیگر نیز برای حفظ مجازی قرآن ثبت‌نام کرده‌ و در نوبت استفاده از امکانات حفظ قرآن به صورت مجازی هستند اما هنوز وارد سیستم آموزشی نشده‌اند.

دبیر طرح ملی تربیت حافظان قرآن سازمان اوقاف از راه‌اندازی دوره آموزش کارشناسان برای توسعه حفظ مجازی قرآن خبر داد و گفت: سعی داریم در استان‌هایی همچون البرز، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، کرمانشاه و همدان دوره‌های آموزشی برگزار کنیم تا حافظان این استان‌ها به صورت مجزا توسط کارشناسان و اساتید بومی، حفظ قرآن را آغاز کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
این ده هزار نفر