فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



استقبال از برنده جایزه نوبل 2015 در نمایشگاه کتاب تهران


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتشارات کوله پشتی امسال برای نخستین‌بار کتاب «صداهایی از چرنوبیل» اثرسوتلانا الکسیویچ را در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه کرده است. این اثر به گفته فروشندگان غرفه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان طی روزهای گذشته همراه بوده است. 

«صداهایی از چرنوبیل» کتابی است چند صدایی که فاجعه چرنوبیل در سال 1986 را روایت می‌کند. نویسنده در این اثر بی‌آنکه حضور داشته باشد، مظلومیت مردم این منظقه در قبال این حادثه و بی‌اطلاعی آنها از سرنوشتشان را بیان می‌کند.

در این کتاب نوشته شده است: «جهان به دو بخش تقسیم شده است: یک طرف ماییم؛ چرنوبیلی‌ها، و طرف دیگر شما ایستاده‌اید؛ دیگران.دقت کرده‌اید؟ اینجا هیچ کس نمی‌گوید روسی، بلاروسی یا اوکراینی است. ما خودمان را چرنوبیلی می‌نامیم. «ما چرنوبیلی هستیم.» «من چرنوبیلی‌ام.» انگار مردمی دیگریم؛ ملتی نو».

سوتلانا الکسیویچ جایزه نوبل 2015 را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
چرا تونس برنده جایزه صلح نوبل شد