فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی افتتاح شد


به گزارش ایرنا، در این مراسم تعدادی از عکس‌ها و پوستر‌های مربوط به نمایش‌های اجرا شده در سال گذشته به نمایش گذاشته شدند.
مهدی آشنا دبیر بخش پوستر و عکس نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی با تشکر از مدیریت خانه‌ هنرمندان ایران برای در اختیار قرار دادن چنین فضایی به این جشنواره، گفت: اگر فضای بیشتری در اختیار داشتیم، می‌توانستیم عکس‌ها و پوسترهای بیشتری را نمایش دهیم.
وی که به همراه حمید جبلی مدیرهنری بخش پوستر و عکس جشنواره، فضل الله ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و بهنام نوایی دبیر نوزدهمین جشنواره‌ بین المللی تئاتر دانشگاهی در این برنامه حضور داشت، افزود: پس از اینکه آقای ایرجی از عکس‌ها و پوسترهای نمایشگاه دیدن کرد، این خبر خوشحال‌کننده را داد که عکس‌ها و پوسترها به ‌صورت کتاب منتشر شوند و این اتفاق که سالها منتظر آن بودیم، خوشحالی مضاعفی را برای ما به همراه دارد.
آشنا همچنین اضافه کرد: در صحبتی که با مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری داشتیم، به بین‌المللی بودن جشنواره اشاره شد و این موضوع را مطرح کردیم که بخش پوستر و عکس هم می‌تواند ویترینی در خارج از کشور داشته باشد. در این راستا دکتر ایرجی کشورهایی از جمله روسیه، فرانسه و بوسنی را نام برد که می‌توان با رایزنی آثاری را در این کشورها به ‌نمایش گذاشت.
دبیر بخش پوستر و عکس نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی اظهار کرد: این اتفاق می‌تواند از این نظر اهمیت داشته باشد که با نمایش عکس‌ها و پوسترهای تئاترهای ما در کشورهای خارجی، فضای جدیدی برای فعالان این عرصه در کشور ایجاد می‌شود.
وی در این باره که آیا امکان نمایش عکس‌ها و پوسترهای تئاترهای خارجی در جشنواره امسال وجود نداشته، بیان کرد: هماهنگی‌هایی انجام شد؛ اما از آنجا که از نظر زمانی فرصت کافی وجود نداشت، برای سال آینده، بخش پوستر و عکس با رویکرد بین‌المللی برگزار می‌شود؛ به طوری که پوسترها و عکس‌هایی که با شأن کشور ما مطابقت دارند، به‌نمایش گذاشته می شوند.
** حمایت از انتشار عکس ها و پوسترهای جشنواره در قالب کتاب
فضل الله ایرجی کجوری مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری نیز پس از نمایش عکس‌ها و پوسترهای تئاترهای اجرا شده گفت: تئاتر هنری ترکیبی است و آنچه در اینجا دیدم جالب بود؛ بهتر است این آثار در قالب یک کتاب منتشر شوند. ما به‌ عنوان پشتیبان در وزارت علوم، از چاپ و انتشار این عکس‌ها و پوسترها در قالب کتاب حمایت می‌کنیم.
وی درباره‌ بین‌المللی بودن بخش پوستر و عکس نیز تأکید کرد: نیاز داریم با دنیا حرف بزنیم و آثار خود را در آنجا به ‌نمایش درآوریم.
فراهنگ**9362**1708**1565

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
جشنواره بین المللی تئاتر فجر