سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آغاز طرح «کَندوی کتاب» در دبیرستان‌های کشور از هفته آینده/ اجرای طرح کتاب‌یار در مدارس


به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشست خبری که امروز در ساختمان مرکزی این اتحادیه به مناسبت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» برگزار شد، اظهار داشت: والدین باید عادت کتابخوانی را در فرزندان خود به وجود آورند و برای تداوم رفتار کتاب خواندن باید نظام‌های دیگر به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی با بیان اینکه هنوز عده‌ای در جامعه از مطالعه کردن سر باز می‌زنند، گفت: رفع این اشکال، یک تصمیم و اراده قاطع می‌خواهد تا نسبت به کتاب و کتابخوانی اقدام شود.

* تألیف کتاب‌های «باغبان خود باش» و «هوای گل‌هایم را داشته باش»

علامتی ادامه داد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اقداماتی را انجام داده است که تشکیل شورای سیاست‌گذاری کتاب‌یار در سال 94 به منظور شناسایی منابع مطالعاتی مفید برای دانش‌آموزان و معلمان، تشکیل جلسات نقد کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تشکیل کارگروهی در قالب جلسات کارشناسی با حضور متخصصات حوزه کتاب از جمله این موارد است.

وی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان هر ساله در راستای سیر فکری و تربیتی این اتحادیه به تألیف کتاب اقدام می‌کند، افزود: هر سال از سوی نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، آیه‌ای به عنوان آیه سال انتخاب می‌شود و برای تبیین آن آیه، دو کتاب مجزا برای مربیان و دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اضافه کرد: آیه امسال، آیه 105 سوره مائده است که دو کتاب «باغبان خود باش» ویژه مربیان و «هوای گل‌هایم را داشته باش» ویژه دانش‌آموزان تألیف شده است.

*پیشخوان ملی کتاب باران

علامتی به پیشخوان ملی کتاب باران اشاره کرد و گفت: در مرکز فرهنگی آینده‌سازان بخش پیشخوان ملی کتاب باران پیش‌بینی شده است که علاوه بر ارائه کتاب‌های مفید به دانش‌آموزان و مربیان، به ارائه مشاوره در خصوص انتخاب کتاب به مخاطبان می‌پردازد.

وی با تأکید بر اینکه تمام کتاب‌هایی که به شبکه دانش‌آموزی و مربیان ارائه می‌شود، مورد ارزیابی کارشناسان قرار می‌گیرد، افزود: در زمان نمایشگاه بین‌المللی کتاب، اردوهای یک روزه و دو روزه برای دانش‌آموزان در استان‌های مختلف پیش‌بینی می‌شود و به دانش‌آموزان بُن تخفیف خرید کتاب نیز اهدا می‌کنیم.

وی از ارائه کتاب «اخلاق معاشرت» نوشته جواد محدثی، کتاب «مترسک آتشین» رمانی از وقایع دوران دفاع مقدس، کتاب «بهترین آفریده» شامل مباحت انسان‌شناسی از استاد مطهری و «طرح مباحث معرفت شناسی ویژه قرارگاه‌های دانش‌آموزی» برای مربیان و دانش‌آموزان خبر داد و بیان داشت: کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد از دیگر کتاب‌ها بود که حدود 18 هزار جلد در شبکه دختران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان توزیع شد و برای امسال نیز کتاب «دختر شینا» در دستور کار قرار دارد.

* اجرای طرح کتاب‌یار در مدارس

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در خصوص طرح کتاب‌یار گفت: در واحد انجمن اسلامی هر مدرسه، بخش کتاب‌یار پیش‌بینی شده است که برگزاری جلسات نقد کتاب‌ها و دعوت از نویسندگان کتاب‌ها در محافل دانش‌آموزی، معرفی کتاب‌های خوب به دانش‌آموزان و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب مدرسه از جمله وظایف کتاب‌یار است.

* طرح کندوی کتاب از هفته آینده آغاز می‌شود

علامتی در خصوص طرح کندوی کتاب اظهار داشت: هر انجمن اسلامی در هر مدرسه یک کندو از شیرین‌ترین کتاب‌های روز دانش‌آموزی را گردآوری و مطالعه می‌کند و شهدگیری یا خلاصه کتاب را به سایر دانش‌آموزان در مقاطع خاصی از سال ارائه می‌دهد.

وی در خصوص اهداف طرح کندوی کتاب بیان داشت: ترویج فرهنگ مطالعه مفید در میان اعضای انجمن اسلامی مدرسه، تقویت انگیزه کسب معرفت و بصیرت اسلامی و انقلابی و مهارت‌های زندگی به عنوان عناصر الگو محوری در ترویج مطالعه و کتابخوانی، ارتقای کمی و کیفی مطالعه و کتابخوانی، دسترسی به کتاب‌های خوب در فضای عمومی مدارس و تقویت نقش انجمن‌های اسلامی به عنوان الگو و پیشتاز در ترویج کتاب و کتابخوانی و شناسایی و پرورش دانش‌آموزان مستعد برای تبدیل شدن به عناصر فرهنگی و کارآمد برای توسعه و ترویج کتاب خوب در کشور از جمله اهداف این طرح است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، ضرورت اجرای این طرح را تجهیز دانشی و شناختی دانش‌آموزان نسبت به مفاهیم انقلاب اسلامی از جمله سبک زندگی اسلامی، معارف قرآن کریم، استکبارستیزی و ایثار و مقاومت ذکر کرد و گفت: این طرح در دو بخش قرارگاهی و مدرسه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش قرارگاهی، کتاب برای مربیان ارسال می‌شود که پس از مطالعه، در قالب طرح درس به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند؛ در بخش مدرسه‌ای نیز در هر مرحله ۳ تا ۵ کتاب توسط مسئولان انجمن اسلامی مدارس در هر مدرسه معرفی و عرضه می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند این کتاب‌ها را تا ۲۵ درصد تخفیف خریداری کنند.

علامتی تصریح کرد: این طرح در این هفته ابلاغ شده و از هفته آینده در مدارس متوسطه دوم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کلیپ اجرای طرح تاکسی کتاب