سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزارشی از شرایط سرنوشت ساز نبرد حلب


گزارشی از شرایط سرنوشت ساز نبرد حلبتسنیم/ با توجه به اینکه نبرد حلب برای آینده سوریه و منطقه سرنوشت ساز است دشمنان سوریه از راه هجمه های تبلیغاتی تلاش می‌کنند در صف همپیمانان نظام سوریه شکاف ایجاد کنند تا از این راهبرد مانع پیشروی ارتش در حلب شوند.

به گزارش پایگاه خبری سوریا الان، نبرد حلب برای آینده سوریه و سراسر منطقه سرنوشت ساز است. این نبرد از نظر ارزش به نبرد اسطوره ای استالینگراد شبیه است. این نبرد ممکن است اوضاع ژئوپولتیک منطقه و جهان را تغییر دهد. یگان های ارتش سوریه و همپیمانان آن با پوشش هوایی روسیه به ورودی های شهر ادلب رسیده اند و به طور عملی خطوط کمک رسانی به گروه های تروریستی را در حلب قطع کرده اند. گفته می شود که به دست گرفتن کنترل حلب سبب می شود ارتش سوریه کنترل بخش قابل توجهی از مرزهای سوریه با ترکیه را در دست داشته باشد. تردیدی نیست که نبرد حلب بسیار خونبار و خشونت بار خواهد و دارای ارزش ژئوپولتیکی سرنوشت ساز است.

از طرف دیگر ترکیه با همه توان خود برای تغییر روند حوادث در درگیری های سوریه تلاش می کند. اما فرصت ترکیه بسیار ناچیز است. از این رو برخی از ناظران بر این باورند چنین مساله سبب می شود که «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه ناچار شود در این نبرد دخالت نظامی داشته باشد. اما احتمال دارد سناریوی دیگری رخ دهد که تضمین کننده دخالت مستقیم نباشد. بلکه تلاش شود تا اقدام هایی صورت گیرد تا بشار اسد رییس جمهوری سوریه حمایت روسیه را از دست بدهد. زیرا روسیه با ورود به سوریه روند جنگ را به نفع سوریه تغییر داده است. ترکیه و آمریکا برای برپایی منطقه حائل در مرزهای سوریه با ترکیه برنامه ریزی می کردند همچنین این کشورها برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه تلاش می کردند. این مساله به ترکیه اجازه می داد که از تروریست ها در سوریه برای نبرد با دولت سوریه حمایت کند و مانع پیشروی کردها شود. آشکار است که این طرح ها پس از اینکه حلب زیر کنترل ارتش سوریه درآید از میان خواهد رفت. در نتیجه پیروزی در حلب عملیات قاچاق نفت سوریه و عراق از راه ترکیه متوقف خواهد شد. همچنین حضور ارتش سوریه در حلب موضع روسیه را در گفت وگوهای مونیخ میان «سرگئی لاوورف» وزیر امور خارجه سوریه و «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا درباره حل بحران سوریه تقویت خواهد کرد.

روز چهارشنبه گذشته جنگنده های آمریکایی شماری از اهداف را در داخل شهر حلب بمباران کردند و پس از اقدام، ایالات متحده آمریکا هواپیماهای روسیه را متهم به ویران سازی بیمارستان ها در حلب کرد. پیش از این نیز برخی از سیاستمداران غرب چنین اتهام هایی را وارد کردند. آنان مدعی شدند که روسیه کورکورانه برخی را بمباران می کند. این سخنان نشان دهنده سیاست سنتی غرب است که می خواهد موضع روسیه را تخریب کند و آن را ترسناک جلوه دهد. به ویژه که در غرب همه هرچه درباره «طمع امپراتوری روسیه» و «ادعاهایی درباره اینکه روسیه برای جهان متمدن تهدید تلقی می شود» را باور می کنند. اکنون طی 2 هفته اخیر روسیه به شدت مورد هجمه های تبلیغاتی رسانه ها قرار گرفته است. بمباران حلب توسط آمریکا یعنی اینکه غرب از جنگ تبلیغاتی به اجرایی عملیات نظامی واقعی علیه نیروی هوایی روسیه در سوریه منتقل شده است.

این حمله های توسط مزدوران صورت می گیرد. هدف همه این تبلیغات این است که روسیه را مجبور سازند از حمایت دولت سوریه دست بردارد و او را به دشمنان سوریه تسلیم کند. به نظر می رسد محافل حاکم در آمریکا بسیار تمایل دارد در نبرد سوریه پیشرفت داشته باشد تا خود را به عنوان پیروز نشان دهد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
شرایط جدید " سرنوشت ساز " برای داعش