آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



شیرینی ها/ «کیک رنگین کمانی» بهترین هدیه برای سورپرایز کردن


  X  

تاریخ خبر : یکشنبه 1394.08.17 - 21:51

شیرینی ها/ «کیک رنگین کمانی» بهترین هدیه برای سورپرایز کردن

آخرین خبر/ چی لازم دارم:
آرد 3 لیوان
تخم مرغ 3 عدد
شیر 1 لیوان
شکر 1/5 لیوان
روغن 1/2 لیوان
پکینگ پودر یک و نیم ق غ
وانیل کمی
چطور بپزم:
زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید .زرده و شکر و وانیل را با همزن بزنید تا کرم رنگ شود .بعد شیر را اضافه کنید تقریبا 30 ثانیه بزنید بعد روغن را اضافه کنید و دوباره 30 ثانیه بزنید .ارد و پکینگ پودر را سه چهار بار الک کنید و کم کم در مخلوط الک کنید هم بزنید در چند مرحله ارد را در مخلوط الک کنید .
سفیده را با دور تند همزن بزنید تا پف کند تا فرم همزن روی سفیده ایجاد شود ووقتی ظرف را برمیگردونی سفیده نریزد .سفیده را درون مخلوط قبلی ریخته و اهسته در جهت عقربه های ساعت همبزنید فقط در حدی که مخلوط شود .
مخلوط را به پنج قسمت مساوی تقسیم کنید ودر هر ظرف رنگ مورد نظر را اضافه کنید ودر قالب 23 سانتی کاغذ روغنی پهن کنید و یکی از مواد را درون قالب بریزید من از دوتا ظرف پیرکس هم استفاده کردم که بتونم همزمان سه رنگ تو فر بزارم .تقریبا با فر من نیم ساعت طول کشید چون قطرش کمه زود پخته میشه .کیک های اماده رو بزارین خوب سرد بشه و روی هر کدوم یه لایه خامه بکشید و کیک بعدی بزارین روش ترتیب رنگ ها هم که سلیقه ایه .
بعد روی کیک و اطراف اون رو هم با خامه پوشش بدین .خمیر فوندانت هم باز کنین و کیک و کاور کنین من وقت برای تزیین نداشتم شما هر جور دوست دارین تزیینش کنین .این کیک وقتی برش بزنین یه سوپراز قشنگ برای تولد عزیزاتونه .نووووش جان .در ضمن من مواد دوبرابر کردم تا کافی باشه.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
کیک رنگین کمانی