سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعمال فشار به شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها خلاف قانون است/ تضعیف جایگاه شورای نگهبان به صلاح کشور نیست


حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مجالس خبرگان و شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان گفت: مرجع صالح برای اظهارنظر در مورد صلاحیت‌ نامزدهای مجلس خبرگان رهبری شورای نگهبان است و همانطور که برخی از فقها و سخنگوی این شورا عنوان کردند مواضع شورای نگهبان در این ارتباط شفاف و مشخص است.

وی افزود: ما امیدواریم کسانی که در عرصه انتخابات ورود کردند به قانون پایبند باشند و نظرات شورای نگهبان را در خصوص بررسی صلاحیت‌ها محترم بدانند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: اعمال فشار به شورای نگهبان در بحث تأیید صلاحیت‌ها قطعاً خلاف قانون است و این جایگاه را تضعیف می‌کند و نتیجه آن به نفع و صلاح کشور نخواهد بود و امیدواریم همه در این ارتباط ملتزم به قانون باشند و آن را محترم بشمارند.

طاهری خاطرنشان کرد: بحث بررسی صلاحیت‌ها و تأیید آن برای نامزدی انتخابات موضوعی است که در هر کشوری برای آن یک سازوکار قانونی تعریف شده و برای اینکه در کشور نظم حاکم شده و حقی ضایع نشود بهترین راه التزام همه به قانون است.

وی در پایان گفت: سروکار هر دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی با قانون است و امیدواریم که در همین مرحله اول که بحث تأیید صلاحیت‌ها است داوطلبین اقدامی خلاف قانون نداشته باشند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/ISJGLA


ویدیو مرتبط :
بررسی بودجه در شورای نگهبان