در پسابرجام به موضوع استاندارد توجه ویژه‌ای شود


معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان گفت: بحث استاندارد و استاندارد سازی در شرایط روز کشور و در دوران پسابرجام یک بحث بسیار حیاتی و مساله مهمی است که باید به‌ صورت ویژه به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، مهرداد نیکو در همایش استانداردسازی که امروز، 20 بهمن ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به اجرای برجام اظهار کرد: در شرایط پسابرجام این امکان وجود دارد که وارد بازارهای جهانی شویم و همچنین کشورهای دیگر نیز ایران را به عنوان دروازه ورود کالای خود انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: بنابراین باید به موضوع استاندارد در بخش‌های مختلف توجه ویژه‌ای شود زیرا استاندارد زبان مشترک میان کشورها است و اگر این زبان را به خوبی فرا بگیریم، می‌توانیم به پیشرفت، توسعه اقتصاد و اشتغال کشور کمک کنیم.

نیکو تصریح کرد: کالا و خدماتی که در کشور تهیه می‌شود، باید یکسری ویژگی‌های کیفیتی خاص را دارا باشد تا بتوانیم آن را به کشورهای دیگر صادر کنیم زیرا اگر کالا و خدمات ارائه شده از ویژگی‌های مطلوبی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار نباشد، بازار فروش آن محدود به داخل کشور شده و این مساله موجب تعطیلی و بیکاری واحدهای تولیدی و خدماتی کشور و استان خواهد شد.

وی عنوان کرد: استاندارد و فرهنگ بکارگیری از استاندارد باید با عنوان یک مطالبه عمومی تلقی شود تا این مساله به خوبی پیش رود و شاهد پیشرفت استاندارد و تاثیرگذاری آن بر روی کیفیت کالا و خدمات ارائه شده از سوی بخش‌های مختلف باشیم.

نیکو ادامه داد: مردم باید به سطحی از دانش و آگاهی دست یابند تا نیاز خود را در زمینه‌های مختلف مطالبه کنند زیرا مساله‌ای که از سوی مردم مطالبه شود، مورد توجه دولت قرار می‌گیرد و دولت تلاش بیشتری می‌کند تا به آن دست یابد و آن را برای مردم محقق کند.

وی با اشاره فراگیربودن حوزه استاندارد در بخش‌های مختلف عنوان کرد: حیطه عملکرد استاندارد تنها محدود به حوزه صنعت نمی‌شود اما باید توجه این حوزه از سطح کارخانه‌های صنعتی فراتر رود زیرا استاندارد شامل همه موضوعات زندگی انسان‌ها می‌شود و زندگی آن‌ها را در بخش‌های متفاوت در بر می‌گیرد.

نیکو گفت: استان ما از گذشته در بحث استاندارد پیشتاز بوده و علت این مساله آن است که دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف است. خوزستان قطب تولید کشور است و این مساله نشان دهنده پیشرو بودن استان در بحث استاندارد و کیفیت کالا و خدمات ارائه شده در این استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: بحث استاندارد یک بحث پویا و انعطاف پذیر است که باید متناسب و همسو با خواسته‌های انسان‌ها و پیشرفت‌های روز ارتقا یابد و در زمینه‌های مختلف به روز شود و امیدواریم این مساله در استان و کشور نیز به خوبی اتفاق افتاد تا شاهد افزایش کیفیت کالا و خدمات باشیم.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
توجه ویژه و اختصاص تخت ویژه در مراکز درمانی غیر دولتی به بیماری پروانه‌ای