سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فقر، تبعیض و عدم شناخت اسلام واقعی علت گرایش جوانان به داعش است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «قادر ملک‌اف» رئیس مرکز پژوهشی «دین، حقوق و سیاست» در مصاحبه با پایگاه تحلیلی «وزگلیاد» تصریح کرد: «قرقیزستان باید با دلایلی که جوانان را به سمت صفوف داعش سوق می‌دهند (یعنی فقر و بیکاری) مقابله کند».

این دانشمند علوم الهیات در قرقیزستان معتقد است در حال حاضر دولت با پیامدهای گرایش جوانان به سمت این گروه‌های خطرناک مبارزه می‌کند و به مقابله با علل و بستر پیدایش این تمایلات و کشش‌ها نمی‌پردازد.

به گفته این اندیشمند اسلامی،به منظور شکستن این دور باطل، باید درک کرد که چرا جوانان به سمت افراط‌گرایی کشیده می‌شوند که همانا دلایل اصلی آن فقر، بیکاری، بی‌عدالتی اجتماعی، خلأ ایدئولوژیک، فقدان اطلاعات صحیح در مورد اسلام و تفسیر غلط از آن است.

وی افزود: بنابراین، ما نه تنها نیاز به وارد ساختن موضوع مطالعات مذهبی در مدارس قرقیزستان داریم بلکه باید مواردی که به طور مستقیم به کاوش در اسلام واقعی می‌پردازد نیز در برنامه‌های آموزشی مدارس لحاظ شود.

به گفته وی، اما در حال حاضر این مسئله وجود ندارد و فقط در جامعه فریاد اینکه قرقیزستان یک دولت سکولار است، مطرح می‌باشد که این امر در عین حال، مشکل را فقط بدتر خواهد کرد.

ملک‌اف گفت: برای جلوگیری از پیوستن شهروندان قرقیزستان به صفوف داعش، کار اصلی باید نه در مرزهای قرقیزستان بلکه در درون این کشور انجام شود.

به گفته وی، نهادهای دولتی، اداره مفتیات و نهادهای دیگر باید فعالیت‌های تشریحی و توجیحی را در میان جوانان انجام دهند.

به نظر وی، در مدت 2 سال آینده استخدام افراد به صفوف داعش ادامه خواهد داشت و شاید حتی افزایش یابد زیرا هم‌اکنون درگیری‌ها بتدریج در حال حرکت به سمت شمال افغانستان بوده که به مرزهای آسیای مرکزی نزدیک‌تر می‌شوند.

این گفته‌های رئیس مرکز پژوهشی «دین، حقوق و سیاست» در حالی است که اخیرا در ترکیه 38 تبعه خارجی که قصد پیوستن به صفوف داعش را داشتند، دستگیر شدند که در میان آنها پنج شهروند قرقیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ح


ویدیو مرتبط :
علت گرایش به اسلام