بردن اینترنت به روستاها فانتزی نیست/ 80درصد مردم به حل مشکلات امیدوار شده‌اند


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت از نقد استقبال می‌کند تصریح کرد: طبق آخرین نظرسنجی، بیش از 80 درصد مردم به حل مشکلات کشور امیدوار شده‌اند و اقبالی که از برجام و سفر رییس جمهور به اروپا صورت گرفته، نشان می‌دهد مطالبی که در برخی از رسانه‌ها و روزنامه ها توسط گروهی محدود منتشر می شود، نمایندگی همه مردم ایران را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کویر، محمود واعظی امروز پانزدهم بهمن ماه در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهار کرد: دهه فجر امسال مصادف با پیروزی های بزرگی شده که ملت ما و رهبری انقلاب به دست آورده و امیدواریم سال آینده دولت بتواند با عنایت مردم به انتخابات که آن را پرشور برگزار می کنند و نمایندگان دلسوزی به مجلس خواهند فرستاد که به فکر توسعه کشور باشند تا کار گروهی و جناحی، بشود کار را پیش برد.

وی افزود: کشور ما نیاز به توسعه، آبادانی و عقلانیت دارد و امیدواریم با شادابی به وجود آمده در کشور بتوان کارهای مثبتی را در کشور انجام داد.

واعظی با تاکید بر اینکه دولت از نقد استقبال می کند تصریح کرد: طبق آخرین نظرسنجی، بیش از 80 درصد مردم به حل مشکلات کشور امیدوار شده‌اند و اقبالی که از برجام و سفر رییس جمهور به اروپا صورت گرفته، نشان می دهد مطالبی که در برخی از رسانه ها و روزنامه ها توسط گروهی محدود منتشر می شود، نمایندگی همه مردم ایران را ندارد.

وی بیان کرد: مسوولان باید بدانند که مردم جدی هستند و تصمیم گرفتند که مملکت را در شرایط جدید بسازند.

وزیر ارتباطات با اشاره به ارائه گزارش تصاویری از اتفاقات رخ داده در فاصله دو شورای اداری استان کرمان گفت: کار ابتکاری و جدیدی است و امیدواریم سال آینده با مقدماتی که برای حل مشکلان داخلی، خارجی و اشتغال به وجود آمده، بتوانیم مسائل باقی مانده ای که رییس جمهور در انتخابات به مردم قول داد، حل شود.

وی ادامه داد: آقای روحانی در انتخابات قول داد همبستگی و وحدت کشور در اولویت و مسائل معیشتی مردم مورد توجه قرار بگیرد، عزت مردم و تصویر نظام در افکار عمومی دنیا مورد توجه واقع و اصلاح شود و از توجهی که شد، خوشحالیم.

واعظی تصریح کرد: با توجه به همبستگی بین قوای سه گانه و هدایت ها و همه حمایت هایی که از سوی مقام معظم رهبری شده امروز کشور ما در منطقه و دنیا به عنوان کشوری که بخشی از راه حل محسوب می‌شود، مطرح است و بسیاری از مسائل منطقه بدون ایران قابل حل نیست و باید کشور ما مشارکت فعال داشته باشد.

وی بیان کرد: اگر در گذشته شیعه هراسی، اسلام هراسی و ایران هراسی مطرح می شد، امروز این بحث نیست و ایران است که نیروهای امنیتی آن در فرای مرزها جلو افراط گری را گرفته و از حرم آل الله پاسداری و صیانت می کنند و این افتخار ماست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امیدواریم ملت ایران و مسوولان دست به دست هم داده و فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی، در عمل پیاده شود.

وی در ادامه اظهار کرد: هر زمان به استان کرمان می آیم انرژی مضاعف می گیرم و می بینم هدفگذاری مسوولان استان دست به دست هم داده و روی توسعه استان وحدت و اتفاق نظر است و تعداد پروژه ها و کارهای انجام شده در استان پیشرفت خوبی داشته است.

واعظی بیان کرد: فضایی در استان به وجود آمده که بخش خصوصی ترجیح می دهد سرمایه خود را به استان کرمان بیاورد زیرا می داند مسوولان استان از سرمایه گذاری حمایت می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در استان های دیگر از استان کرمان صحبت می کنیم تا به نوعی یک رقابت مثبت در کشور به وجود آوریم و گزارش طرح مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان را به دولت گزارش داده ام.

واعظی گفت: وحدتی که در استان و در این طرح وجود دارد ارزشمند است، ضمن اینکه با این امر استان نیز ساخته می شود.

وزیر ارتباطات اظهار کرد: استان کرمان همواره از ابتدا ایده اقتصادی و در ذات مردم این استان ایده اقتصادی وجود دارد و تلاش کردیم در سفر قبل آنچه که می توانستیم در زیرساخت های استان انجام دهیم و دیتاسنتر در کرمان برقرار و بحث مهم مترواترنت کرمان راه اندازی شد.

وی افزود: وزارت ارتباطات یک مسوولیت دارد و زمانی که دیتاسنتر به وجود می آید، وظیفه همه بخش های استان است که تولید دیتا و محتوا کرده و خدمات متعددی که در ادارات کل و بخش های مختلف دولتی و خصوصی وجود دارد در این دیتا سنتر ارائه کنند.

واعظی تصریح کرد: آمادگی داریم هرآنچه که می توانیم در خدمت استان کرمان بگذاریم تا استانی شود که در حوزه ارتباطات نیز نمونه باشد.

وی بیان کرد: رقم سرمایه گذاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمان بالاست و امروز بیش از 427 میلیارد تومان پروژه افتتاح می شود و این وضعیت برای استان کرمان ادامه دارد و 1900 روستای دیگر استان را تا نیمه شعبان زیرپوشش اینترنت پرسرعت خواهیم برد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف از بردن اینترنت به روستا یک کار فانتزی نیست و این امر در روند کار وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و ... تاثیر بسیاری دارد و هدف این است روستائیان را در ارتباطات تمام امور تجاری، کشاوزی و ... که لازم است، کمک کنیم.

وی در ادامه درباره وضعیت کارگران شرکت مخابرات افزود: شرکت مخابرات بهتر از این می تواند اداره شود و در حقیقت یک پروانه را فروختیم و در آن شرکت مخابرات و همراه اول یک مجموعه هستند.

واعظی تصریح کرد: اقبال مردم به تلفن همراه بیشتر است و با توجه به هزینه بر بودن تلفن ثابت، باید این مسائل به نحوی ساماندهی و مشکل کارگران حل شود.

وی بیان کرد: معتقدیم هرجا که انحصار باشد، مشکلات است و هر جا رقابت باشد مردم سود می برند و ما قصد داریم رقابت بین شرکت ها به وجود آورده و به عنوان دولت، کنار باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: باید سعی کنیم که دولت الکترونیک، همزمان دولت همراه شود و مردم با تلفن همراه خود بتوانند کارها را انجام دهند و اپراتورها علاقمند هستند که همه کشور را تحت پوشش قرار بدهند و این سرمایه گذاری باید به تدریج انجام شود.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
حل مشکلات اینترنت