علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



بعد از مصاحبه مظلومی قضاوت به سود استقلال شد!


به گزارش خبرگزاری مهر، پس از اتفاقات رخ داده و مسایل پیش آمده در دیدار روز گذشته تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در هفته بیست و یکم لیگ برتر مقابل استقلال تهران و بروز اشتباهات تاثیرگذار داوری، باشگاه گسترش فولاد تبریز بیانیه ای را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسمه تعالی سرگذشت باشگاه گسترش فولاد تبریز در فوتبال ایران، آئینه تمام نما از مظلومیت و بی عدالتی بر یک مجموعه خصوصی است که با تمامی ناملایمتی ها، صرفا بخاطر علاقه جوانان و شوق به افزایش نشاط در جامعه، در این راه پایدار مانده و تداوم فعالیت را وظیفه و تکلیف می داند.

با این حال، مسائل و اتفاقات پیش آمده در فصل جاری لیگ برتر، اوج حد پایمال شدن حق یک باشگاه است. امر اثبات این ادعا، در پنج هفته ابتدایی فصل رقم خورد و رییس دپارتمان داوری، بیشترین حجم ضرر از اشتباهات داوری را متوجه گسترش فولاد تبریز دانست. مطرح شدن این موضوع از سوی ایشان، قصد برای هرگونه واکنش و اقدام را به امیدواری و توقع برای بهبود شرایط را به وجود آورد ولی با گذشت زمان، تلاشی برای اجرای این امر مشاهده نشد و شرایط بیش از پیش به ضرر تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز رقم خورد.

اما در کمال ناباوری، نه تنها این موضوع محقق نشد بلکه آقای عنایت بعد از مسایل بازی روز گذشته، بار دیگر اظهارات شش ماه قبل خود را تکرار کرد و بر متضرر شدن گسترش فولاد از داوری اذعان کرد. امری که بر نا امیدی از بابت بهبود شرایط را ثابت کرد.

حال، باتوجه به شرایط پیش آمده، مدیریت باشگاه گسترش فولاد تبریز با بررسی تمامی جوانب اتفاقات و مسایل دیدار روز گذشته و با عنایت به تاثیر این موضوع بر برنامه‌ریزی‌های باشگاه، مواردی چند را صرفا جهت آگاهی و تنویر افکار عمومی ذکر می کند.

- سنگ اندازی در راه فعالیت بخش خصوصی و نمایش حمایت باشگاه گسترش فولاد تبریز در طول فعالیت هشت ساله خود، با مسایل متعدد از این قبیل مواجه بوده و بی عدالتی و مظلومیت، یکی عناوین پرکاربرد در مرور سرگذشت این باشگاه است. سنگ اندازی پیش پای گسترش فولاد تبریز در راه سرمایه گذاری (هزینه) در ورزش، همواره بیش از حمایت ها بوده است، اما با این حال، مالک باشگاه با تاکید بر عشق و علاقه اش به فوتبال و نشاط جوانان، حرکت و پیش رفتن را در دستور کار هیات مدیره باشگاه قرار داده اند و همیشه چشم انداز روشنی را ترسیم کرده اند.

عملکرد و نقش آفرینی باشگاه گسترش فولاد در ورزش و فوتبال کشور، موضوعی ست که لزومی به بیان نیست و درک و اطلاع از آن برای افراد آگاه، ناگزیر است. ولی در این میان، همیشه آنچه در این سال‌ها درخصوص فعالیت بخش خصوصی از سوی مسئولان مطرح شده، حمایت بوده است. موضوعی که با مشاهده شرایط موجود، همواره نمایش و تظاهر بودن ادعاها را ثابت می کند.

- نبود ارگان حامی بخش خصوصی بدون بسط دادن بحث به موضوعات کلان، مشاهده و مرور واکنش تیم ها به اشتباهات داوری در فصل جاری لیگ برتر، بی تردید نکته ای تامل برانگیز را به همراه دارد. تبعیض بین تیم های دولتی و خصوصی، موضوعی ست که از گذشته در فوتبال ایران مطرح است و تیم های دولتی و شبه دولتی همواره در نهان مورد حمایت های مختلف بوده اند. اما شرایط در فصل جاری به نحوی پیش رفته که این حمایت ها بصورت آشکار روی داده و وزارتی ها بصورت مستقیم به نفع یک تیم خاص، مسئولان فدراسیون و کمیته داوری را مورد مواخذه قرار می دهند. امری که تاثیر آن در ادامه مسابقات به وضوح مشاهده شد.

حال سوال پیش آمده این است که ارگان حامی بخش خصوصی کجاست؟ کدام مجموعه دولتی یا خصوصی هزینه و سرمایه ای به میزان گسترش فولاد را در ورزش کشور داشته است؟ آنچه بر باشگاه گسترش فولاد تبریز در فوتبال ایران و بخصوص در دیدار روز قبل مقابل استقلال تهران، گذشت تا چه حد برای مجموعه ها و آقایان وزارتی قابل تحمل است؟

پایداری توأم با پیشرفت در فعالیت باشگاه گسترش فولاد تبریز بعنوان نماینده مجموعه ای خصوصی که با وجود ناملایمتی های اقتصادی سال‌های اخیر، تجربه ای هشت ساله را ثبت کرده و این باشگاه را بعنوان پیشرو و پرچمدار فعالیت بخش خصوصی در فوتبال ایران مطرح کرده است. اما متاسفانه وضعیت برای این باشگاه بگونه ای رقم خورده که بدون توجه به لزوم حمایت، توقع موجود، جلوگیری از رفتار علیه منافع این مجموعه است.

- تذکر و هشدار پیشاپیش نسبت به اتفاقات پازل تکمیلی بی عدالتی علیه باشگاه گسترش فولاد تبریز در دیدار روز گذشته برابر استقلال تهران برجای خود نشست و تصویر مظلومیت این باشگاه واضح تر از پیش برای همه نمایان شد. بروز چنین شرایطی پیش از این برای مدیریت باشگاه قابل پیش بینی بود، بطوریکه بدنبال اظهارات سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران علیه داوران، بعد از شکست در دیدار هفته قبل، وضعیتی ملتهب و تاثیر گذار بر دیدار این هفته را به وجود آورد.

از همین رو، مدیرعامل باشگاه گسترش فولاد تبریز بدون رسانه ای کردن اعتراض و افزودن بر حاشیه ها، طی گفتگویی با رئیس فدراسیون فوتبال، نسبت به شرایط ایجاد شده ابراز نگرانی کرده و از بابت تاثیرگذاری این موضوع بر قضاوت دیدار گسترش فولاد برابر استقلال تهران هشدار داد که آقای کفاشیان ضمن دادن اطمینان خاطر برای عدم تاثیر پذیری از جوسازی های صورت گرفته در داوری ها، نسبت به انجام پیگیری و صدور دستورات لازم، قول مساعد داده بودند ولی در عمل همانگونه که همه شاهد شدیم، آنچه روی داد، خلاف امر مقرر شده بود.

علی ایحال با توجه به شرایط موجود، ضمن بررسی دقیق موضوع مذکور و همچنین در نظر گرفتن مسایل گذشته، در جلسه آتی هیئت مدیره باشگاه، نسبت به تصمیم گیری برای نحوه ادامه فعالیت در آینده اقدام خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با مظلومی و اسکوچیچ پس از دیدار استقلال - فولاد