صالحی منش: اجازه ندادم در قم به لاریجانی حمله کنند/ اخطار دادم حتی اگر در فیضیه علیه منافع ملی رفتار تحریک‌آمیز صورت گیرد با آن برخورد خواهم کرد


در لیست صدای ملت، مرزبندی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان مطرح نیست. مهمترین دلیل انزوای دلواپسان رفتارهای وقیحانه آنها بود

"محمدصادق صالحی منش" استاندار سابق قم با اشاره به عملکردش در زمانی استانداری گفت: در زمان استانداری اجازه ندادم هیچ کدام از افراد دلواپس در قم ایجاد بحران کنند. از باب نمونه در 22 بهمن 92 جناب آقای لاریجانی مورد هجمه قرار گرفت؛ ولی در سال 93 به ایشان اطمینان دادم که ماجراهای گذشته تکرار نخواهد شد و سرانجام ایشان پذیرفتند که سخنرانی کنند و به بهترین شکل ممکن مراسم 22 بهمن در قم برگزار شد.

فرمانده سابق "تیپ حفاظت رهبری" در مصاحبه با خبرنگار عصر ایران خاطر نشان کرد: در زمان حضور در استانداری قم از انجام رفتارهای تحریک‌آمیز دلواپسان و افراطیون جلوگیری کردم. از جمله این رفتارها این بود که اخطار دادم حتی اگر در فیضیه نیز علیه منافع ملی رفتار تحریک‌آمیز صورت گیرد با آن برخورد خواهیم کرد و برخورد کردیم؛ همچنین وقتی می‌خواستند بدون مجوز در دانشگاه قم سخنرانی کنند، من از این سخنرانی غیرقانونی جلوگیری کردم؛ پس از این اقدام یکی از نمایندگان دلواپس در مجلس با تندی با آقای رئیس‌جمهور برخورد کرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین دلیل انفعال و انزوای دلواپسان برخوردهای بداخلاقانه، زشت و وقیحانة آنها بود. متأسفانه آنها برخلاف آموزه‌های دینی عمل کردند و بر همین اساس مردم آنها را به انزوا کشاندند.

صالحی منش در مورد علل عدم موفقیت مجلس نهم گفت: یکی از مسائلی که موجب ناکامی مجلس شد این بود که مجلس پیام مردم را بعد از خرداد 92 درک نکرد. مردم به رئیس دولتی رأی دادند که با شعارهای روشن، شفاف و موضع‌گیری‌های معلوم در انتخابات شرکت کرد امابه طور مثال موضوع رأی اعتماد به وزراء که باید در نهایت یک هفته طول می‌کشید چندین ماه تأخیر افتاد و این موجب بروز خلل و گسست در اداره کشور شد. متاسفانه مجلس با دولت در این زمینه همسو نبود.

مدیرکل سابق وزارت اطلاعات افزود: نمایندگان دلواپس پس از آغاز فعالیت وزرایی که از مجلس رای اعتماد گرفته بودند اقدام به طراحی استیضاح کردند. درواقع دلواپسان می‌خواستند دولت را متزلزل و ناکارآمد جلوه دهند، ولی به حول و قوه الهی و کمک مقام معظم رهبری دولت توانست از این بحران پدید آمده از سوی مجلس عبور کند.

معاون اجتماعی سابق بعثه مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: مجلس به جای اینکه با توجه به راه و روش جدید دولت قوانین هم‌سو برای دولت وضع کند مرتب کارشکنی می‌کرد؛ اگر اقتدار آقای لاریجانی نبود معلوم نبود این وضعیت به چه سرانجامی می‌رسید؛ اما رئیس مجلس با قدرت و شهامت جلوی این تندروی‌ها ایستاد و مجلس را با عقلانیت به پیش برد.

وی ادامه : حتی دولت با توجه به اولویت رونق اقتصادی لوایحی را به مجلس ارسال کرد که آنها با بهانه‌جویی این لوایح را به دولت باز می‌گرداندند.

استاندار سابق قم در مورد دلیل کاندیداتوری در انتخابات گفت: از آنجا که در زمان تصدی مشاغل اجرایی به این نتیجه رسیدم که یکی از مشکلات حوزه اجرا، قوانین ناکارآمد و همچنین تصویب قوانینی است که وجودش برای مردم ضرورت ندارد به این نتیجه رسیدم تا از قوة مجریه به قوة مقننه بروم.

رئیس سابق ستاد انتخابات وزارت اطلاعات در مورد دلیل حضور در لیست "صدای ملت" (به سرلیستی علی مطهری) هم گفت: در لیست صدای ملت، مرزبندی بین اصلاح طلبان و اصولگرایان مطرح نیست و این لیست سعی داشته با ارائه نامزدهای انتخاباتی از هر دو جناح، کاستی‌های موجود در دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی را جبران کند.


ویدیو مرتبط :
گربه ها در قم ( فیضیه )