سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



بارداری/ارتباط افزایش هورمون «عشق مادر - کودک» و افسردگی بعد از زایمان


بارداری/ارتباط افزایش هورمون «عشق مادر - کودک» و افسردگی بعد از زایمانمیگنا/ به گفته محققان، افزایش میزان هورمون اوکسی توسین، معروف به هورمون عشق مادر - کودک، در طول دوران بارداری با افزایش ریسک افسردگی بعد از زایمان در برخی زنان مرتبط است.
ارتباط افزایش هورمون «عشق مادر - کودک» و افسردگی بعد از زایمان
یافته های محققان دانشگاه نورث وسترن شیکاگو نشان می دهد هورمون اوکسی توسین نقش مهمی در بروز افسردگی پس از زایمان دارد و می تواند درمانی پیشگیرانه در طول این مدت ارائه کرد.
دکتر سویینا ماسی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این مطالعه به ما در یافتن و شناسایی زیست نشانگرهای که در پیش بینی افسردگی بعد از زایمان نقش دارند، کمک می کنند.»

طبق مطالعات قبلی، اوکسی توسین هورمونی است که نقش مهمی در تسهیل زایمان و ایجاد شیر، پیوند اجتماعی و مدیریت استرس ایفاء می کند.

این مطالعه شامل ۶۶ زن باردار سالم بود که افسرده نبودند. محققان سطح هورمون اوکسی توسین این زنان را در سومین سه ماهه دوره بارداری شان و علائم افسردگی را شش هفته بعد از وضع حمل اندازه گیری کردند. طبق این مطالعه، از بین ۱۳ زن دارای سابقه افسردگی قبل از بارداری، هر چقدر میزان هورمون اوکسی توسین شان بالاتر بود، علائم افسردگی شان در مدت شش هفته بعد از زایمان به مراتب بیشتر بود.

به گفته محققان، «جالب است که سابقه قبلی ابتلا به افسردگی می تواند به گونه ای موجب تغییر در گیرنده اوکسی توسین شود که تاثیر آن را کمتر کند.
شاید یکی از دلایل آن این است که زمانیکه زنان شروع به تجربه علائم اولیه افسردگی می کنند، بدن شان اوکسی توسین بیشتری برای مقابله با آن تولید می کند.»


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: میگنا


ویدیو مرتبط :
دوران بارداری و تاثیر مادر بر شخصیت کودک