فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نگاهی به چند کتاب درباره انقلاب و نقش رهبری امام(ره)


به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتشارات انقلاب اسلامی همزمان با آغاز ماه بهمن، ماه پیروزی انقلاب اسلامی، اقدام به معرفی تعدادی از عناوین منتشر شده خود کرده که به این شرح است:

1- کتاب «معارف انقلاب اسلامی» عنوان کتابی مفصّل و 1049 صفحه‌ای است که گزیده‌ای از دیدگاه‌های دقیق، محقّقانه و روشنگر مقام معظّم رهبری، پیرامون انقلاب اسلامی را در خود جای داده است. این اثر، از مجموعه کتاب‌های موضوعی مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در نشر بیانات، دیدگاه‌ها و رهنمودهای ایشان است که به کوشش علیرضا مختارپور قهرودی گردآوری و تدوین شده است.

گزیده بیاناتی که در «معارف انقلاب اسلامی» گنجانده شده، طی یک بازه‌ زمانی بیش از 20 ساله در سخنرانی‌ها و نیز در خطبه‌های نماز جمعه از سوی ایشان ایراد شده است. این بیانات که حاوی جوانب و ابعاد مختلف انقلاب اسلامی است، گاهی با خاطراتی شنیدنی از رهبر انقلاب در دروان خفقان طاغوت و نیز دوران بعد از انقلاب همراه شده است. این بیانات در این کتاب، به بیش از 490 فراز متفاوت تقسیم شده است که از بیانات معظّمٌ‌له در چهل‌ودومین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک(31 مهر 66) آغاز و به فرازی از بیانات ایشان در نماز جمعه تهران(15بهمن 89) ختم می‌شود.

این مجموعه ارزشمند، حاکی از تعمّق، دقت و جامعیّت رهبر فرزانه‌ی انقلاب در تبیین و تحلیل علل و عوامل، ویژگی‌ها و آثار انقلاب شکوهمند اسلامی است و در آن موضوعاتی چون زمینه‌های وقوع انقلاب، اصول و محکمات انقلاب، ویژگی‌های اصلی و ممتاز آن از جمله سه مؤلفه‌ی اساسی مکتبی بودن، رهبری امام خمینی(ره) و مردمی بودن، دستاوردهای ملّی و جهانی انقلاب، و علل دشمنی عمیق مستکبران با آن، از زوایای متعدّد و با مضامین و تعابیر گوناگون، تشریح و تحلیل شده است.

2- کتاب «منشور معارف انقلاب اسلامی» حاوی متن پیام معظّمٌ‌له _ در بخش اوّل _ و ضمیمه‌ی گزیده‌ی بیاناتی از حضرت امام خمینی‌قدس‌سرّه و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای‌دام‌ظلّه بر اساس محورهای دوازده‌گانه پیام _ در بخش دوّم _ است.

این گزیده‌ها نشان‌دهنده‌ ثبات اندیشه و مبانی فکری و سیاسی انقلاب و نظام اسلامی در طول نزدیک به چهاردهه پس از پیروزی است، و هم تبیین‌کننده‌ معارف انقلاب اسلامی از زبان این دو امام و رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی است.

این مجموعه، منشور معارف انقلاب اسلامی‌ست برای همه کسانی که در مسیر تعالی جامعه، استقرار روز‌افزون نظام و توفیق حرکت بیداری اسلامی در سطح جهان اسلام احساس مسئولیّت می‌کنند و نیز همه کسانی که میخواهند اندیشه‌های راهبردی انقلاب اسلامی را دریابند. این اثر بخصوص برای نسل جوان و فرهیخته ما که خود را امانتدار بار مسئولیّتی می‌دانند که انقلاب و نظام بردوش آنان نهاده است و در مقاطع مختلف به حمایت و تلاش و مجاهدت برای استمرار و استقرار انقلاب و تعالی نظام اسلامی اهتمام دارند، یک منبع مختصر و گویا است.

3- کتاب «ره، رهرو، رهبر» به‌ نحو بسیار جامعی به شخصیت و مکتب امام خمینی(ره) از دیدگاه حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) پرداخته است. روش تنظیم محتوای آن براساس تاریخی است امّا برای آنکه نقشه‌ی موضوعی از مطالب کتاب در ذهن خواننده شکل گیرد، از یک فهرست جامع موضوعی در پایان اثر بهره برده شده است. این کتاب ثمره‌ تلاش حجت الاسلام مهدی مطهری است.

شخصیت امام، خطّ امام، امام و انقلابِ اسلامی، انحرافات و دشمنی‌های با امام، انقلاب و خط امام، خدمات امام، آثار و برکات وجودی ایشان، وصیت‌ها و درس‌هایی که امام آموخت، علل و تفاسیرِ صحیحِ برخی مواضع و بیانات امام، روابط متقابل، بین امام و دیگران، امام و حوزه، خاطرات و نکات تاریخی مربوط به اثر حضور امام، بررسی ابعاد مختلف رحلت امام و مراسم سالگرد از جمله عناوین فهرست‌های این کتاب است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
شعر زیبای مقام معظم رهبری در وصف معمار کبیر انقلاب (ره)