علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



استاندار سیستان و بلوچستان: دریاچه هامون یک سرمایه جهانی است


به گزارش ایرنا، علی اوسط هاشمی روز شنبه در آیین اهدای دیپلم ذخیره گاه زیستکره هامون در زابل واقع در شمال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: زمین سرمایه جهانی محسوب می شود که پشتوانه آینده انسانها است.
وی افزود: هم اینک ثبت ذخیره گاه زیستکره هامون با تلاشهای همه مسوولان محلی و منطقه ای انجام گرفته که این رویداد مهم برای نجات سیستان است.
وی ادامه داد: همچنین باید به دریاچه جازموریان در جنوب سیستان و بلوچستان در کنار دریاچه هامون با توجه به شرایط شکننده آن توجه شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت، منطقه سیستان را به عنوان آلوده ترین شهر دنیا اعلام کرده تصریح کرد: امروز در این منطقه در کنار سایر تهدیدها با تهدید سلامتی مواجه هستیم که برای مقابله با آن باید به صورت جدی اقدام کرد.
وی بیان کرد: مشکلات سلامتی متوجه تمام انسانها است و این تهدید برای کشور افغانستان نیز وجود دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: همه افرادی که برای ثبت زیستکره هامون تلاش کردند تا جامعه جهانی به این امر معطوف شود، تشکر می کنم.
معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز به همراه رییس برنامه انسان و کره مسکون یونسکو در پاریس و مدیر دفتر منطقه ای یونسکو در تهران به منظور شرکت در آیین اهدای لوح ثبت زیستکره هامون به زابل سفر کرده است.
استان سیستان و بلوچستان به علت بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه که در چند سال اخیر به 180 روز افزایش یافته در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار بالایی روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
تالاب هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان از رودخانه هیرمند آبگیری می شود.
رودخانه هیرمند از کوههای بابایغما در مرکز افغانستان سرچشمه گرفته و پس از طی افزون بر هزار کیلومتر به مرز ایران در منطقه سیستان و پس از آن در تالاب هامون سرازیر می شود.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان و در فاصله حدود 200 کیلومتری زاهدان واقع شده است.
7311/6081/8005

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گزارشگر بی جنبه شبکه هامون(سیستان و بلوچستان)