همت مشترک شهروندان ارامنه و مسلمان در اعتلای جایگاه گردشگری «تبریز ۲۰۱۸»


شهردار تبریز در دیدار با خلیفه کل ارامنه آذربایجان گفت: توسعه و آبادانی شهر نیازمند مشارکت عموم شهروندان است و این امر می‌تواند در اعتلای جایگاه گردشگری تبریز در سال 2018 بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی،«صادق نجفی» در دیدار با گریگور چفچیان با بیان این مطلب اظهار کرد: با در نظر داشتن تنوع و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان و مذاهب مختلف، توسعه و آبادانی شهر نیازمند مشارکت عموم شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان ارمنی همواره تعهد خود را در عرصه‌های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی، به خصوص در جریان جنگ تحمیلی ثابت کرده‌اند.

نجفی ادامه داد: این هم‌نشینی و صمیمیت در جهان پر از خشونت امروز حقیقتاً ارزشمند ومثال‌زدنی است.

وی با تبریک مجدد سال نو میلادی و ولادت حضرت مسیح (ع) اظهار کرد: عموم انبیا الهی از یک نور واحد سخن گفته‌اند و راه رستگاری نیز تمسک به این نور واحد است.

«گریگور شفیچیان» خلیفه کل ارامنه آذربایجان نیز در این دیدار با تقدیر از شهردار تبریز گفت: تنها راه نجات بشر از مصائب و معضلات فرهنگی و اجتماعی جهان امروز تکیه بر مبانی الهی و آسمانی است.

وی با تبریک انتخاب تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 گفت: جامعه ارامنه تبریز هم‌پای با برادران مسلمان آماده نقش‌آفرینی در این عرصه مهم است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و تأسیس موزه ارامنه به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی تبریز در این راستا می‌تواند بسیار موثر و کارآفرین باشد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار شهردار تبریز بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی موزه ارامنه هم‌چنین تسریع در احداث مجتمع امامیه تأکید کرد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
همت مومن برای طلب جایگاه اخروی باید چگونه باشد؟