سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون وزیر : توسعه بخش تعاون راهكار اصلی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است


سید حمید كلانتری روز شنبه در شورای هماهنگی و توسعه تعاون خراسان جنوبی افزود: شركت های تعاونی نسخه توسعه، پیشرفت، تحقق اقتصاد مقاومتی و برون رفت از ركود هستند در این زمینه نیازمند همكاری و همراهی دستگاهها در رفع موانع فراروی ایجاد و توسعه بخش تعاون هستیم.
وی اظهار كرد: شركت های تعاونی می تواند سرمایه های خرد مردم را در قالب فعالیت هایی با توجیه پذیری اقتصادی ساماندهی كنند كه این مهم نقش تاثیرگذاری تعاونی ها را در اقتصاد نشان می دهند.
وی با اشاره به اینكه یكی از راههای توانمند سازی افراد تشكیل تعاونی است، یادآور شد: نیرو های كار، تولید و خدمت باید دور هم جمع شوند تا رونق اقتصادی در جامعه بوجود آید.
وی یادآور شد: امروز بخش زیادی از بودجه صرف پرداخت یارانه ها می شود قطعا با روش های منطقی تری می توان به جای كمك مستقیم به مردم از راه توانمند سازی افراد در قالب تعاونی ها به آنها كمك كرد.
وی با اشاره به تشكیل ستاد توسعه تعاون برای كمك و همكاری در ایجاد تعاونی ها افزود: در این ارتباط مدیران اقتصادی می توانند با همفكری و همكاری به رونق اقتصادی جامعه كمك كنند.
وی بر همراهی رسانه های ارتباط جمعی از جمله صدا و سیما در ترویج فرهنگ تعاون در جامعه تاكید كرد و گفت: در استان ها می توان از امكانات و ظرفیت موجود در توسعه بخش تعاون استفاده كرد.
وی تصریح كرد: مردم اگر مطمئن باشند كه سرمایه های آنها توجیه اقتصادی پیدا می كند حاضرند در بخش هایی همچون تعاون سرمایه گذاری كنند لذا جمع كردن سرمایه های خرد مردم و توسعه بخش تعاون نیاز به همفكری دارد.
كلانتری ادامه داد: با توجه به اینكه در حال حاضر یكی از بحران های كشور كمبود نقدینگی است اگر بخش تعاون توسعه یابد می توان از سرمایه های خرد مردم كه با جمع شدن به سرمایه های كلان تبدیل می شود برای فعالیت های اقتصادی و تولیدی نیز استفاده كرد.
وی با بیان اینكه به دنبال تعاونی كردن تیم های استقلال و پرسپولیس هستیم، گفت: در این راستا تلاش می كنیم 500 هزار نفر هوادار این تیم ها را در قالب شركت تعاونی دور هم جمع كنیم.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به وجود 700 شركت تعاونی دهیاری در كشور گفت: نیمی از روستاهای دارای مجوز دهیاری ها عضو شركت های تعاونی هستند.
وی با اشاره به اینكه یكی از سیاست های وزارتخانه توزیع ثروت است، افزود: برای توزیع ثروت باید زیربنای آن فراهم شود كه یكی از آنها ایجاد ساختارهای اقتصادی كارآمد است كه در این زمینه تعاونی ها بهترین گزینه هستند.
وی با بیان اینكه تاكنون 500 شركت تعاونی دانش بنیان در كشور تاسیس شده است، افزود: از این تعداد 140 تعاونی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری مجوز دریافت كرده اند.
وی ادامه داد: همچنین 10 هزار شركت تعاونی كشور مربوط به زنان است كه 70 درصد اعضا را این قشر تشكیل می دهند.
وی با بیان اینكه حدود نیمی از شركت های تعاونی متعلق به تعاونی های تولیدی است، گفت: در حال حاضر 49 هزار شركت تعاونی تولیدی داریم.
وی تعداد تعاونی های مسكن را 12 هزار شركت ذكر كرد و یادآور شد: شش هزار شركت و فروشگاه تعاونی مصرف وجود دارد كه بزرگترین شبكه مصرف كشور محسوب می شود.
معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همچنین در حوزه حمل و نقل، 60 هزار نفر عضو تعاونی های تاكسی داران هستند.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این جلسه تعداد تعاونی ها فعال استان را یكهزار و 153 شركت با سرمایه گذاری 296 میلیارد ریال ذكر كرد و گفت: 616 هزار نفر عضو این تعاونی ها هستند.
خراسان جنوبی حدود 800هزار نفر جمعیت دارد.
محمد سنجری با بیان اینكه بیشتر این تعاونی‌ها در بخش خدمات، كشاورزی، صنعت و مسكن فعالیت دارند، افزود: همچنین 10 هزار و 296 نفر در تعاونی‌ها مشغول كار هستند.
وی با اشاره به فعالیت 21 اتحادیه در استان یادآور شد: هم اكنون 287 تعاونی با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیون ریال عضو این اتحادیه‌ها هستند.
وی با بیان اینكه سال گذشته 106 شركت تعاونی جدید با دو هزار و 411 نفر عضو راه اندازی شد، افزود: بیشتر این تعاونی‌ها در بخش خدمات با 38 شركت تعاونی و بخش كشاورزی با 24 تعاونی تشكیل‌ شده‌اند.
وی كمبود نقدینگی و تسهیلات را از جمله مشكلات شركتهای تعاونی استان ذكر كرد و یادآور شد: از محل صندوق كارآفرینی امید و بانك توسعه تعاون این مشكل رفع شود.
سنجری، توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، انجام سه هزار مورد بازرسی از تعاونی ها، برگزاری نخستین نمایشگاه معرفی توانمندی های تعاونی‌ها و ارائه سه هزار و 500 ساعت دوره آموزشی عمومی و تخصصی در موضوع صادرات، بازار، بازاریابی و شناخت قوانین و مقررات را از جمله فعالیتهای این اداره كل در سال گذشته ذكر كرد.
2047/6054

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
اقتصاد مقاومتی و نقش علم و فناری در تحقق آن