سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



تماشای کارتون، روزی چند ساعت؟


تماشای کارتون، روزی چند ساعت؟نی نی بان/ کودکانی که هنگام تماشای تلویزیون از خوراکی‌ نیز استفاده می‌کنند، دچار افزایش وزن خواهند شد.
در این مقاله شما با تلویزیون و اثرات مضر تماشای آن روی کودکان آشنا خواهید شد.

بر اساس آمار موسسه‌ی طب اطفال در آمریکا، کودکان و نوجوانان به طور میانگین روزانه سه ساعت تلویزیون تماشا می‌کنند. طبق این گزارش، این مقدار تماشای تلویزیون، علاوه بر تأثیرات منفی بر سلامتی، همانند رژیم غذایی و بینایی، موجب مشکلات رفتاری نیز خواهد شد. این موسسه از پزشکان و متخصصان خواسته است تا نسبت به تأثیرات منفی تلویزیون بر کودکان، همانند رفتارهای پرخاشگر و خشن، اطلاع رسانی بیشتری انجام بدهند.

توجه
محققان یافته‌اند میان تماشای تلویزیون در سنین کم و اختلالات کمبود توجه در دوران نوجوانی ارتباطی وجود دارد. کودکانی که برای بیش از ۲ ساعت در روز تلویزیون نگاه می‌کنند بیش از میانگین ( حدود ۴۰ درصد بیشتر) دچار مشکلات توجهی در دوران بلوغ خواهند بود. بر اساس تحقیقات، ممکن است بعضی از کودکان که مستعد مشکلات توجهی هستند بیش از فعالیت‌های دیگر، به تماشای تلویزیون گرایش داشته باشند.

تلویزیون در اتاق‌خواب
محققان یافته‌اند دانش‌آموزان کلاس سوم که در اتاقشان تلویزیون دارند از دیگر کودکان در آزمون‌ها ضعیف تر عمل می‌کنند. تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۵ توسط توماس رابینسون انجام شد نشان داده است که جای تلویزیون در اتاق کودکان نیست. گزارش‌ها موسسه طب اطفال در آمریکا نشان می‌دهد که تماشا کردن تلویزیون در اتاق باید با فعالیتی بامعنا و بهتری مانند مطالعه، ورزش، یا بازی با دوستان جایگزین شود. این گزارش پیشنهاد می‌دهد که تلویزیون باید از اتاق‌خواب کودکان حذف شود.

ورزش کردن
تماشای تلویزیون تنها چند کالری بیشتر از خوابیدن مصرف می‌کند. کودکانی که هنگام تماشای تلویزیون از خوراکی‌ نیز استفاده می‌کنند، دچار افزایش وزن خواهند شد. خوردن مقدار زیاد تنقلات و نشستن مقابل تلویزیون دو عامل اصلی چاقی هستند.

خشم و ترس
کودکانی که بیش از حد تلویزیون نگاه می‌کنند خشن بودن را می‌آموزند و خشم را روشی منطقی برای مقابله با مشکلات می‌دانند. آن‌ها نسبت به امنیت شخصی خود ممکن است دچار ترس شوند، مانند ترس از قربانی شدن، ترس از پیاده رفتن از مدرسه تا خانه ... در نتیجه خشم‌های دیده‌شده در تلویزیون را واقعی تفسیر می‌کنند. تحقیقی که در سال ۲۰۰۱ بین کودکان یک مهدکودک تا کودکان کلاس ششم انجام شد، نشان داد که ۳۷ درصد این بچه‌ها در سال قبل بر اثر برنامه‌های تلویزیونی ناراحت و یا ترسیده شده‌اند.

مشکلات رفتاری
بر اساس یکسری تحقیقات در نیوزیلند، تغییر سریع صحنه که در اکثر برنامه‌های تلویزیونی وجود دارد، ممکن است باعث تحریک بیش از حد مغز شود. در نتیجه کودکان نسبت به کارهای آهسته‌تری که در محیط عادی یا مدرسه اتفاق می افتد، کم تحمل تر می شوند. همچنین عدم وجود مشارکت که خصوصیت تماشای برنامه های تلویزیونی است، موجب تمرکز ضعیف در برنامه‌هایی مانند مطالعه و ورزش می شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: نی نی بان


ویدیو مرتبط :
دعوت زهرا حاتمی به تماشای در دنیای تو ساعت چند است؟